خبرگزاری فرانسه: در ادامه موج مهاجرت غیرقانونی به خاک اروپا، گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است که هزاران پناهجو نیمه‌شب سه‌شنبه وارد آتن، پایتخت یونان شدند که بیشتر آنها سوری هستند. شمار این پناهجویان جدید ۴۳۰۰ نفر اعلام شده است.این افراد با دو کشتی وارد بندر پیرائوس در آتن شدند. این کشتی‌ها از «لسبوس» حرکت کرده بودند که یکی از چندین جزایر یونان است که اخیرا با موج جدید پناهجویان وارد شده از ترکیه روبه‌رو شده است. به گفته پلیس یونان، ۱۸۰۰ نفر نیمه‌شب سه‌شنبه با یک کشتی وارد خاک این کشور شدند و ۲۵۰۰ نفر هم با کشتی دیگری بامداد چهارشنبه به آتن رسیدند. این افراد به نزدیک‌ترین ایستگاه قطار منتقل شده‌اند. کشتی‌های حامل پناهجویان از سوی دولت یونان اجاره شده بود برای اینکه فشار از روی جزیره لسبوس برداشته شود. آن گونه که گزارش شده است، زیرساخت‌های این جزیره ظرفیت پذیرش موج عظیم پناهجویان را ندارد.

از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۱۶۰ هزار نفر وارد خاک یونان شده‌اند که بیشتر آنها از جنگ سوریه فرار کرده‌اند. این موج آوارگان بزرگ‌ترین بحران پناهجویان را در قاره اروپا از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون رقم زده است. برای بسیاری از پناهجویان، آتن نخستین ایستگاه سفرشان به بالکان و سپس مجارستان است که از آنجا خود را به بقیه نقاط اروپا به‌ویژه آلمان می‌رسانند.


در همین حال پلیس آلمان اعلام کرد که بامداد چهارشنبه در هر ساعت بیش از یکصد مهاجر وارد مونیخ در جنوب این کشور شده است. پلیس می‌گوید که به‌طور میانگین ۱۰۹ مهاجر غیرقانونی بین ساعات نیمه شب و ۶ بامداد ثبت نام شده‌اند. روز سه‌شنبه حدود ۳۷۰۹ مهاجر غیرقانونی وارد خاک آلمان شدند که دو برابر حجم ورود این دسته از افراد ظرف هفته‌های اخیر است. بیشتر مهاجران یاد شده با قطار از خاک مجارستان و از راه اتریش وارد مونیخ شده‌اند.