محققان دانشگاه واشنگتن رویکرد جدیدی را ایجاد کرده‏اند که به جراحان کارآموز کمک می‏کند از یک ماده غضروف‏مانند دنده کودکان برای تراشیدن گوش جدید با استفاده از قالب‏های چاپی سه‏ بعدی استفاده کنند.

به گزارش «ایسنا» جراحان زبده برای درمان کودکان فاقد گوش یا دارای گوش رشد نکرده، بخش‏هایی از غضروف دنده کودک را استخراج کرده و آن را به شکل یک گوش جدید می‏تراشند. آنها تنها مقدار لازم از غضروف را برداشت می‏کنند و ماده معتبری را نیز در اختیار رزیدنت‏های پزشکی برای تمرین قرار نمی‏دهند. برخی از این دانشجویان از دنده خوک یا جسد انسان استفاده می‏کنند، اما دنده کودکان از اندازه و استحکام متفاوتی برخوردار است.

ابداع جدید محققان آمریکایی می‏تواند درهای جدیدی را برای حرفه‏ای‏تر شدن جراحان مشتاق در فرآیند مطلوب اما چالش‏برانگیز بازسازی گوش باز کند. سه جراح زبده به عنوان بخشی از این بررسی به انجام کار تراش، خم کردن و بخیه زدن مدل‏های سیلیکونی تیم دانشگاه واشنگتن پرداختند که از یک قالب چاپی سه‏بعدی مدل‌سازی شده از روی سی‏تی‏اسکن یک بیمار هشت ساله ساخته شده بودند. آنها سختی، حس و کیفیت بخیه را با غضروف واقعی و همچنین ماده گران‌تری از جنس ماده قالب‏گیری دندان سنجیدند.

هر سه جراح از مدل سیلیکونی محققان استقبال کرده و توصیه کردند که آنها به عنوان یک ابزار تمرینی در اختیار جراحان و پزشکان در حال آموزش قرار داده شوند. یکی از مزایای این روش آن است که به‌دلیل چاپ شدن مدل سیلیکونی از روی سی‏تی‏اسکن، شباهت آنها با عضو واقعی بسیار زیاد است. این یافته‏ها در نشست جراحی سر و گردن آکادمی گوش و حلق و بینی آمریکا در دالاس ارائه شد.