نصب صنعتی کف‌پوش‌های بتنی
شهریار ظهوری
دکترای DBA
قائم مقام مدیر عامل شرکت آپتوس ایران
در سرآغاز همهمه برگ‌های پاییزی، برگی از تقویم ورق می‌خورد تا بار دیگر گرد هم آییم و در تکریم مقام استاد «احمد حامی» هفتمین کنفرانس ملی بتن و سیزدهمین همایش روز بتن را برگزار نماییم؛ مراسمی که امسال با شعار محوری «بتن، صنعت و دانشگاه» در تبلور اهداف عالیه انجمن بتن ایران سازماندهی گردیده است. همچون روال گذشته در این هم افزایی علمی و مهندسی بستری مهیا خواهد شد که متخصصان، صاحبنظران و خبرگان این عرصه در امتداد توسعه و تعالی صنعت بتن کشور ایفای نقش نمایند.

امروزه صنعتی سازی را می‌توان به عنوان یک رویکرد مشخص استراتژیک بر مسیری دانش بنیان برشمرد که علاوه بر حل مسائل و چالش‌ها به ارتقاء سطح بهره وری منتهی می‌گردد. با توجه به معضل عدم مدیریت روان آب‌های سطحی در بسیاری از کلانشهرها و تأثیرات آن بر محیط زیست، روسازی‌های نفوذ پذیر با استفاده از کفپوش‌های بتنی به عنوان یک راه حل اساسی توصیه می‌گردد که به طور حتم صنعتی سازی و اجرای آن توسط ماشین آلات مکانیزه مزایای فراوانی به همراه خواهد داشت.

اجرای سریع، دقیق و کم هزینه کفپوش‌های بتنی در حداقل زمان ممکن و در بهینه ترین شرایط ممکن موجب خواهد شد فرهنگ انجام روسازی‌های معابر شهری در بین شهرداری‌ها و پیمانکاران این عرصه توسعه یابد. به عبارت دیگر صنعتی سازی در فرآیند نصب، استفاده از کفپوش‌های باربرترافیکی را به عنوان یک جایگزین مناسب برای آسفالت در معابر شهری نهادینه خواهد نمود. این محفل فرصت مناسبی را در اختیار برگزار کنندگان قرارداده است که بیش از پیش با تاکید بر همسویی صنعت و دانشگاه، مرزهای مشترک دانش و تجربه خویش را همراه و هم‌اندیش علاقمندان در عرصه بتن نمایند.