بدون ترک شغل‌تان کار جدیدی را شروع کنید
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
بسیاری از کارآفرینان علاقه دارند تا کسب‌و‌کار جدیدی را شروع کنند اما در عین حال بین تعهدات و علایق خود نیز یک توازن ایجاد کنند.

اما چگونه این امر ممکن است؟
تصور اکثر مردم از یک کارآفرین نمونه فردی است که ساعات طولانی به شدت کار می‌کند، مصمم و با اراده بر موفقیت تمرکز می‌کند و نگرانی اندکی بر توازن کار-زندگی دارد. این در حقیقت توصیف بی‌طرفانه‌ای از بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار است اما تنها راه برای وصف یک کارآفرین نیست. این روزها، تکنولوژی راه‌اندازی یک بنگاه اقتصادی کوچک از منزل‌تان را ممکن کرده است. در حالی می‌توانید یک کسب‌و‌کار را از منزل پیگیری کنید که در عین حال با علایق‌تان و ملاحظات‌تان از بازار منطبق باشد. مایک کینست زمانی که در حال ساخت یک خانه جدید بود، شرکت K&K Worldwide LLC را بنا کرد. خرده‌فروشان محلی فیلتر‌های مخصوصی را که او می‌خواست بخرد به او نمی‌فروختند و پس از اینکه او آنها را مستقیما از تولیدکننده خرید، برنامه‌ای به ذهنش خطور کرد که آنها را آنلاین بفروشد و یک بنگاه اقتصادی پاره‌وقت راه بیندازد.

از خانه‌داری، کار در حیاط و مراقبت از کودکان تا دستیار مجازی، دفترداری و هنرهای دستی، همه فعالیت‌ها پتانسیلی برای ایجاد درآمد دارند. برای تبدیل این فعالیت‌ها به یک جایگاه ویژه یا کسب‌و‌کار کوچک، باید خود را در قالب یک مالک کسب‌و‌کار تعریف کنید. اما اگر می‌خواهید با این چالش روبه‌رو شوید، حتی اگر تمام وقت روی شرکت‌تان کار نکنید، می‌توانید یک فعالیت‌ اقتصادی پر سود را شروع کنید.

چگونه درمی‌یابید زمان آن فرا رسیده است که این جهش را داشته باشید؟
هلن لیاتسوس، رئیس Home Office Management Experts کسی است که یک دوره آنلاین را در راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار از خانه ارائه می‌دهد. او می‌گوید که قوانین اداره کل مالیات‌های درون مرزی IRS، کاهش هزینه مجاز برای یک کسب‌و‌کار در برابر کاهش هزینه مجاز برای یک سرگرمی را که صرفا یک درآمد اتفاقی ایجاد می‌کند تشخیص می‌دهد. او می‌گوید: «شما در میزان هزینه‌هایی که می‌توانید انجام دهید محدود هستید اما درآمد هنوز می‌تواند قابل‌توجه باشد. فلسفه من این است که اگر من در حال گزارش این درآمد هستم و همه هزینه‌های مورد نیاز برای کسب‌و‌کار خودم را دارم، چرا آن را به عنوان یک کسب‌و‌کار قانونی ثبت نکنم؟».

اما انقلاب برای صاحبان کسب‌و‌کار نیاز به تغییر در طرز فکر و عمل دارد. شما باید خود را با مدیریت زمان وفق دهید و با یک روش سازماندهی شده و منظم عمل کنید، بدون اینکه لازم باشد به فرد دیگری پاسخگو باشید. بخشی از تغییر فلسفی می‌تواند از کارهای ساده ناشی شود؛ کارهایی که فعالیت اقتصادی را به یک کسب‌و‌کار واقعی تبدیل می‌کند. نوشتن برنامه کسب‌و‌کاری که شکل اجمالی از موقعیت کسب‌و‌کار و چگونگی دستیابی به آن را ارائه می‌دهد، ضروری است. برنامه باید روی کاغذ نوشته شود؛ اگر آن را صرفا در ذهن‌تان نگه دارید، زمانی که درخواست اعتبار، تامین مالی یا یک رابطه تجاری می‌کنید، وام‌دهندگان و فروشندگان از قابلیت سوددهی و دوام شرکت‌تان خواهند پرسید.

درست مانند یک برنامه کسب‌و‌کار که می‌تواند به شرکت‌های بزرگ‌تر کمک کند تا مسیری برای توسعه سریع تعریف کند، برنامه مورد نظر برای کسب‌و‌کار برجسته می‌تواند به شما کمک کند تا رشد را کنترل و شرکت را در مقیاسی که مناسب شماست مدیریت کنید. یک جزء مهم دیگر در راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار، حفظ سوابق خیلی دقیق مالی است؛ سوابقی که داده خام برای تحلیل کسب‌و‌کارتان فراهم می‌کند. لیاتسوس می‌گوید: «وقتی در مورد نوشتن همه هزینه‌ها و درآمدها وظیفه‌شناس باشید، آنگاه شاهد یک روند خواهید بود. چه زمانی می‌فروشید؟ زمانی که گزارش پایان سال را ارائه می‌‌کنید، این گزارش ابزار تحلیلی برای مشاهده آنچه در کسب‌و‌کارتان اتفاق می‌افتد و نقاطی که می‌توانستید برخی تغییرات برای سودآوری بیشتر ایجاد کنید را ارائه خواهد کرد». البته همیشه ممکن است که وقتی کسب‌و‌کارتان را شروع می‌کنید، پتانسیل رشدی ایجاد کند که بنگاه اقتصادی را فراتر از نقطه شروعش برده و ورای از اهداف عملکردی‌اش ببرد. اما این زیبایی شروع یک شرکت است؛ شما کسب‌و‌کار، مدل و برنامه بلندمدت را انتخاب می‌کنید، با اتخاذ یک نگرش کارآفرینانه برای مدیریت یک کسب‌و‌کار کوچک، ممکن است موفقیتی با مقیاس کوچک و درست مناسب خودتان به دست آورید.

منابع
موفقیت کارآفرینی به شایستگی و ابتکار عمل و مهارت استفاده از تخصص و حمایت بستگی دارد.چه شما قبلا یک کسب‌و‌کار کوچک راه‌اندازی کرده باشید یا به مالکیت پاره‌وقت کسب‌و‌کار توجه کنید. این منابع می‌توانند به شما کمک کنند تا بیشتر فرصت‌های بزرگ بازار را به دست آورید.

1. Nolo
مقالاتی در این سایت که یک ناشر کتاب و نرم‌افزار برای صاحبان کسب‌و‌کار است وجود دارد که روش‌هایی که می‌توانید یک کسب‌و‌کار خانگی را ایجاد کنید و ملاحظات قانونی که باید به هنگام ارزیابی گزینه‌هایتان رعایت کنید را توضیح می‌دهد. نولو اثر راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار خانگی را بر تعهدات بیمه‌ای توضیح می‌دهد. آیا شما به دنبال تغییر تفریحات محبوبتان به یک مولد درآمدی هستید؟ نولو ترفندهایی برای تبدیل یک سرگرمی به یک کسب‌و‌کار ارائه می‌کند.

2. اداره کسب‌و‌کار جزئی ایالات متحده SBA
آیا کارآفرینی مناسب شماست؟ این سوالی است که SBA تلاش می‌کند تا به آن پاسخ دهد. مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ چه محصولات و خدماتی را ارائه خواهید کرد و تفاوت آنها با محصولات قبلی بازار چیست. چه مقدار طول می‌کشد تا کسب‌و‌کار شما سودآور شود. SBA به شما در این زمینه کمک کند.

3. SPARK BUSINESS IQ
این منبع همیشه آنلاین به صاحبان کسب‌و‌کار کمک می‌کند تا به استراتژی‌های رشد، ترفندها و ابزارهایی که به شما کمک خواهند کرد تا تغییر مثبت سودآور برای کسب‌و‌کارتان ایجاد‌کنید، دست یابید. برای دریافت ترفندها و منابع بیشتر برای رشد کسب‌و‌کارتان به www.SparkBusinessIQ.com مراجعه کنید.

منبع: INC