افتتاح 6 طرح شهری در باقرشهر

دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: باقرشهر از شهرهای حاشیه‌ای تهران است که در محور ارتباطی تهران - قم و در حوزه استحفاظی شهرستان ری واقع ‌شده است. این شهر با مساحت ۳/ ۴۴ کیلومتر مربع و با جمعیت ۵۹۰۹۱ نفر براساس مصوبه هیات دولت در تیر ۷۵ از تهران جدا و به شهر تبدیل شد. در اسفند همان سال شهرداری این شهر با درجه رسمی ۴ به‌طور رسمی افتتاح شد و حریم استحفاظی آن با ۵۵ کیلومترمربع مساحت در سال ۷۶ به تصویب رسید که با انتزاع قسمتی از آن در سال ۸۰ و ایجاد شهر کهریزک، حریم آن به ۳/ ۴۴کیلومتر مربع کاهش یافت و در سال ۸۹ با مصوبه وزارت کشور از درجه ۵ به درجه ۶ ارتقا پیدا کرد.

این شهر در گذشته به نام باقراف نامیده می‌شده است که با گذشت زمان به باقرآباد و با تاسیس شهرداری در سال۷۵ به باقرشهر تغییر نام پیدا کرد. باقرشهر از شمال به حریم منطقه۱۹و۲۰ شهرداری تهران، از جنوب به کهریزک، از جنوب شرقی با جلگه ورامین، از جنوب غربی به بهشت‌زهرا(س) وحرم مطهر امام خمینی(ره)همجوار است. شریان حیاتی این منطقه جاده قدیم قم است. این منطقه تحت تحولات اقتصادی، اجتماعی شگرفی قرارگرفته و در شرایط کنونی توأم صنعتی وخدماتی را دارا است. سعید استاد فرج، شهردار باقرشهر در گفت‌وگویی اختصاصی ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر از افتتاح ۶ طرح در این شهر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان خبر داد و اظهار امیدواری کرد با افتتاح این طرح‌ها، مشکلات اهالی باقرشهر برطرف شود. وی با اشاره به افتتاح خانه ژیمناستیک حجت‌الاسلام سعیدی گفت: این محل به‌منظور ایجاد مکان ورزشی وگسترش ورزش‌های پایه در عرصه‌ای به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع و در زیربنایی به مساحت ۲۲۰۰ مترمربع شامل ۲۰۰۰ مترمربع سالن و۲۰۰ مترمربع فضای اداری و خدماتی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی افزود: این سالن در بخش ورزش ژیمناستیک با رعایت آخرین استانداردهای ورزشی با ظرفیت پذیرایی از ۴۰۰ نفر در سکوی تماشاچیان بر اساس نظر کارشناسان ورزشی و فدراسیون ژیمناستیک یکی از بهترین سالن‌های ژیمناستیک کشور است که می‌تواند با پرورش جوانان لایق پرچم ایران را برفراز قله‌های افتخار به اهتزاز درآورد. شهردار باقرشهر با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایجاد بازار مرکزی میوه وتره بار این شهر را از اقدامات این بخش اعلام کرد و افزود: بازارهای میوه و تره‌بار مکان‌های مناسبی برای تامین محصولات کشاورزی شهروندان هستند و قطعا توسعه این فضاها می‌تواند مشکلات موجود توزیع محصولات کشاورزی و میوه و تره‌بار را سامان دهد. از این‌رو شهرداری برای تسهیل تامین مایحتاج روزانه شهروندان به همت کمیته سرمایه‌گذاری و با مشارکت بخش خصوصی اقدام به ساخت بازار مرکزی میوه وتره‌بار باقرشهر کرده است. به گفته استادفرج، بهره‌برداری از ایستگاه دوم آتش‌نشانی باقرشهر، پارک اسکان اضطراری و فاز ۴ طرح کمربندی غربی این شهر از دیگر برنامه‌های افتتاحی در دهه فجر امسال است.

وی اظهار کرد: باقرشهر همواره مورد بی‌مهری واقع‌شده است و یکی از مشکلات اساسی که شهروندان این شهر از دیرباز با آن روبه‌رو بوده‌اند مشکل تردد خودروهای سنگین و ترافیکی است که در آخر هفته‌ها برای حضور شهروندان تهرانی در بهشت‌زهرا(س) در این شهر ایجاد می‌شود. به همین منظور شهرداری برای رفع حجم ترافیک در ورودی شهر اقدام به احداث کمربندی غربی باقرشهر کرده است که با این اقدام بارترافیکی ورودی شهر کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. شهردار باقر شهر تاکید کرد: ساختن شهری امن و زیبا برای مردم دغدغه همه مسوولان و مدیران شهری است. از این رو با توجه به قرار گرفتن باقرشهر روی گسل کهریزک و لزوم برنامه‌ریزی جامع و کامل برای مواجه‌شدن با حوادث و بلایای طبیعی شهرداری باقرشهر به‌منظور توسعه اماکن امدادی اقدام به احداث پارک اسکان اضطراری در بوستان فدک کرده است. وی طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی ضلع شرقی شهر را از دیگر اقدامات برشمرد.