انجمن تحقیق و توسعه، رابط صنعت با دانشگاه

رییس کمیسیون آموزش و پژوهش‌های اقتصادی اتاق اصفهان گفت: تشکیل انجمن تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی استان گامی مهم در فرهنگ‌سازی ایجاد این پست سازمانی در واحدهای تولیدی است. مرتضی بیشه در جلسه پایانی کمیسیون آموزش اتاق اصفهان تصریح کرد: ایجاد این انجمن می‌تواند موانع پیش روی همکاری و تعامل دانشگاه با صنعت را رفع و واحدهای تحقیق و توسعه می‌تواند دریچه‌ای از سوی صنعت به روی دانشگاه باشد. وی ایجاد پورتال جامع اتاق اصفهان را یکی دیگر از برنامه‌های کمیسیون در سال آینده دانست و گفت: در این پورتال تلاش می‌شود که آموزش‌ها به صورت مجازی برای فعالان اقتصادی قابل استفاده باشد.وی تهیه بانک اطلاعاتی از استادان و سخنرانان برجسته هر رشته را از دیگر برنامه‌های کمیسیون برای سال آینده برشمرد.

مهدی ابزری، استاد دانشگاه اصفهان و دیگر عضو کمیسیون آموزش در این جلسه بر اینکه مدیران واحدهای صنعتی برای تعامل با دانشگاه باید زمینه حضور دانشگاهیان را در واحد خود فراهم کنند و این مهم نیازمند ایجاد انگیزه برای دانشگاهیان و تشویق آنان است، تاکید کرد.وی ارتباط بین دانشگاه و صنعت را بیش از هر زمان دیگر لازم دانست و گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانند در تعامل بین این دو بخش نقش مهمی ایفا کنند. کوروش خسروی، دیگر عضو کمیسیون اتاق اصفهان در این جلسه گفت: تهیه فیلم مستند از کارآفرینان استان اصفهان در دو موضوع توانمندی و مشکلات می‌تواند در برقراری ارتباط دانشگاهیان با واحدهای تولیدی موثر باشد.

وی افزود: واحدهای صنعتی استان دارای توانمندی و مشکلات متعددی هستند که با معرفی آنان به مراکز دانشگاهی می‌توان شاهد توفیقاتی در این زمینه بود. معینی، دبیر کمیسیون آموزش و پژوهش‌های اقتصادی اتاق اصفهان نیز در این جلسه از تدوین برنامه‌های این کمیسیون برای سال آینده خبر داد و گفت: برای سال آینده ۳۵ همایش آموزشی در اتاق اصفهان برگزار می‌شود. وی برگزاری همایش‌های آموزشی اتاق در سال آینده را عمدتا به صورت کاربردی دانست و گفت: برخی از این همایش‌ها با همکاری موسسات آموزشی و برخی دیگر توسط اتاق برگزار می‌شود.