اهواز - کیوانه گرجی: در سال گذشته، ۲۱۵‌میلیون و ۸۶‌هزار و ۲۷۶ بشکه نفت در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون تولید شده که از این میزان ۶۸‌میلیون و ۵۷۹‌هزار و ۸۰۰ بشکه به پایانه‌های صادراتی ارسال شده است. بر اساس این گزارش، سال گذشته از میزان نفت تولیدی، ۱۴۶‌میلیون و ۵۰۶‌هزار و ۴۷۶ بشکه نفت برای تامین خوراک پالایشگاه‌ها در کارخانه‌های بهره‌برداری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون تولید، فرآورش و ارسال شده است.

بر این اساس، در واحد بهره‌برداری شماره یک مارون، ۱۷‌میلیون و ۶۸۷‌هزار و ۲۷۰ بشکه، در واحد بهره‌برداری شماره ۳ مارون، ۵۶‌میلیون و ۲۵۰‌هزار و ۱۲۳ بشکه، در واحد بهره‌برداری شماره ۴ مارون، ۲۶‌میلیون و ۱۴۲‌هزار و ۸۶۳ بشکه، در واحد بهره‌برداری شماره ۵ مارون، ۲۶‌میلیون و ۳۴۹‌هزار و ۵۶۲ بشکه و در واحد بهره‌برداری شماره ۶ مارون، ۲۵‌میلیون و ۵۹‌هزار و ۳۴۴ بشکه نفت تولید و فرآورش

شده است.

بر اساس این گزارش، در این مدت از مخزن آسماری میدان مارون ۱۵۱‌میلیون و ۴۸۹‌هزار و ۱۶۲ بشکه و از مخزن بنگستان این میدان نیز شش‌میلیون و ۴۱۳‌میلیون و ۹۵۰ بشکه نفت تولید شده است.

همچنین در سال گذشته از مخزن آسماری میدان شادگان (از میدان‌های موجود در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌‌برداری نفت و گاز مارون) ۲۱‌میلیون و ۳۸‌هزار و ۶۳۳بشکه و از مخزن بنگستان این میدان نیز ۷۰۵‌هزار و ۳۸۲ بشکه تولید شد. در طول سال گذشته از مخزن آسماری میدان کوپال، ۲۰‌میلیون و ۵۳۸‌هزار و ۸۵ بشکه و از مخزن بنگستان این میدان نیز ۱۴‌میلیون و ۹۰۱‌هزار و ۶۴ بشکه تولید و در واحدهای مربوط به این میدان فرآورش شده است.

آمارهای تولید نفت از میدان‌های نفتی واقع در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون نشان می‌دهد که در سال گذشته سهم تولید نفت از مخزن آسماری میدان مارون ۷۰‌درصد، از مخزن بنگستان این میدان ۳درصد، از میدان شادگان ۱۰‌درصد، از مخزن آسماری میدان کوپال ۱۰‌درصد و از مخزن بنگستان این میدان نیز ۷‌درصد از کل نفت تولیدی بوده است.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که از سوی این شرکت روزانه بیش از ۶۰۰‌هزار بشکه نفت خام تولید و جهت مصرف پالایشگاه‌های داخلی و صادرات ارسال می‌شود؛ مخازن نفتی آسماری و بنگستان مارون، آسماری و بنگستان کوپال، آسماری و بنگستان شادگان و مخزن گازی خامی مارون از میدان‌های تحت پوشش این شرکت است که در این میان مخزن آسماری مارون یکی از بزرگ‌ترین مخازن نفتی ایران محسوب می‌شود.