دنیای اقتصاد - رشت - محدثه بی‌آزار: در ۴ ماه اول امسال ۳۹ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵۸۸ میلیارد ریال در گیلان صادر شد که با راه‌اندازی این تعداد واحد صنعتی برای ۴۲۶ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال شد. علی منتظری، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام کرد: این واحدها عمدتا در زمینه تولید محصولات فلزی، غذایی و کانی غیر‌فلزی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: یک واحد تولید لوله و پروفیل آهنی با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن، میزان سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۲۳ نفر در شهرستان رشت و یک واحد تولید شمش فولاد سبک آلیاژی با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن، میزان سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰۴ نفر در شهرستان صومعه سرا، مهم‌ترین واحدهای به بهره‌برداری رسیده طی این مدت است. سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار کرد: در همین مدت ۴۳ فقره جواز تاسیس صنعتی نیز در استان صادر شده که برآورد میزان سرمایه‌گذاری آنها بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال است و با راه‌اندازی این تعداد طرح صنعتی ۷۲۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

منتظری در پایان مهم‌ترین جوازهای تاسیس صادر شده را شامل یک طرح تولید و بسته‌بندی آب‌معدنی با برآورد میزان سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیارد ریال و اشتغال ۶۰ نفر در شهرستان ماسال و یک طرح تولید آسفالت با برآورد میزان سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۳۰ نفر در شهرستان آستانه اشرفیه عنوان کرد.