دنیای اقتصاد - بندرعباس: معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان گفت: از زمان اجرای شبکه فاضلاب در هفت شهر بندرعباس میناب، رودان، جاسک، جزایر هرمز، لاوان و ابوموسی، 772 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده که این عمل شاخص بهره‌مندی مردم از خدمات فاضلاب در استان را تا 34 درصد افزایش داده است.
مهندس ملایی در خصوص منابع اعتباری اجرای طرح فاضلاب، افزود: تاکنون اعتباری برابر یک هزار و ۵۵۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی استانی، منابع داخلی، اوراق مشارکت و فروش اموال جهت اجرای طرح فاضلاب در شهرهای بندرعباس میناب، رودان و جاسک هزینه شده است. وی میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح فاضلاب در این شهرها را سه هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
این مقام مسوول در ادامه اظهار کرد: اولویت‌های بخش فاضلاب در شش ماه دوم امسال شامل پروژه‌های فاضلاب شهرک پیامبر اعظم، مناطق سورو، حسین آباد، بهشت زهرا، نبوت شرقی و فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس است. وی افزود: همچنین در دیگر شهرهای استان شامل شبکه جمع‌آوری مسکن مهر و تصفیه خانه شهر میناب، محله معز آباد و تصفیه خانه‌شهر رودان و خط انتقال و تصفیه خانه‌شهر جاسک است که میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای آنها ۹۷۵ میلیارد ریال است.