دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: کارگروه تخصصی اشتغال استان قزوین با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری قزوین تشکیل شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دلیل شرایط نامناسب ایجاد شده در بخش تولید، تعدادی از واحدهای صنعتی در آستانه تعطیلی قرار دارند و ۱۴۰ هزار شغل درآستانه از دست رفتن است که تنها با تدبیر، برنامه‌ریزی، تغییر روش‌ها و سیاست‌ها، کار و تلاش می‌توان این وضع را تغییر داد.
وی اظهار کرد: یک گروه را تعیین کرده‌ایم تا در زمینه قوانین کار کنند تا هر جا نیاز بود برای اصلاح بررسی شود که در بخش گمرک برنامه داریم و در یک برنامه دیگر برای ورود مواد اولیه مورد نیاز واحدها با پول‌هایی که در چین و هند داریم اقدام خواهیم کرد تا وارد گمرک شود.
ربیعی گفت: اگر غیرکارشناسی عمل می‌کردیم تورم تا ۵۰درصد هم بالا می‌رفت. از این رو از فشار به مسکن و تزریق نقدینگی خودداری می‌کنیم تا تورم بالا نرود و خوشبختانه با سیاست‌های پیش‌بینی شده آثار کاهش تورم به تدریج در جامعه احساس می‌شود. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین نیز گفت: در حال حاضر ۴۵۰ طرح نیمه تمام در بخش‌های مختلف استان با پیشرفت ۳۰ درصد وجود دارد که تکمیل آنها ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و درصورت اتمام زمینه اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند. این مسوول بیان کرد: همچنین دو هزار و ۵۲۱ فقره پرونده به بانک‌ها معرفی شد که یک هزار و ۵۵۲ فقره با اعتبار ۶۲ هزار میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال پرداخت شده است. وی میزان اشتغال ایجاد شده در سال‌جاری در بخش کسب و کار خرد را ۲۲۷ مورد عنوان و اظهار کرد: ۲۸ هزار و ۴۹۰ میلیون ریال اعتبار در این بخش هزینه شده است. بابایی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف استان ۴۵۰ طرح نیمه تمام وجود دارد که در حوزه صنعت ۱۰۰ طرح، جهاد کشاورزی ۳۸۶ طرح، ۵۴ طرح توسعه‌ای و ۲۲ طرح در سایر بخش‌ها است که تکمیل آنها سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با تکمیل آنها ۳۵۰۰ نفر مشغول کار خواهند شد.