دنیای‌اقتصاد- استان تهران- صادق شاهیان نطنزی: شهردار دماوند گفت: احداث پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی ازجمله برنامه سازمان حمل‌ونقل شهری در دماوند و منطقه جمعیتی گیلاوند است که با همکاری بخش خصوصی محقق خواهد شد.
عباس صفری، شهردار دماوند در جلسه شورای سازمان حمل‌ونقل شهری دماوند با اشاره به یکی از اولویت‌های سازمان حمل‌ونقل شهر دماوند افزود: از جمله اقدامات این نهاد را می‌توان اجرای طرح ترافیک شهری دانست که این طرح برای اصلاح هندسی تقاطع‌ها و معابر، میادین، تابلوها، چراغ‎های راهنمایی، خط‎کشی‌ها، برجستگی‌ها و هدایت‌های ترافیکی انجام می‌شود. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل‌ونقل توسط شهرداری افزود: سازمان حمل‌ونقل شهر دماوند از سال ۸۲ فعالیت خود را با ایجاد اساسنامه و تشکیل هیات‌مدیره آغاز کرد.
شهردار دماوند یکی از وظایف سازمان حمل‌ونقل را تمدید، صدور و لغو پروانه اشتغال رانندگان و تاکسی‌داران دانست و بیان کرد: تاکنون ۳۶۸ دستگاه تاکسی درون شهری و ۲۰۰ دستگاه تاکسی برون شهری در دماوند مشغول به خدمات‌رسانی هستند و همچنین طی سال‌جاری ۷۵۰ وانت بار ساماندهی شده و ۲۰۰ دستگاه ماشین فرسوده تعویض شده است.
وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های این سازمان بررسی، مطالعه، برنامه‌ریزی و شناسایی راه‌ها و خطوط بود که بر این اساس هم اینک ۳۲ خط درون شهری و دو خط برون شهری به سمت تهران ایجاد و خدمات‌رسانی می‌کند.
صفری بیان کرد: دماوند باید دارای سامانه‌ای باشد که با ارائه خدمات مطلوب مسافرتی، به نوعی بیانگر هویت و شناسه شهر باشد.
شهردار دماوند یکی از مشکلات عمده در این بخش را نبود یک پایانه مسافربری مناسب دانست و افزود: با واگذاری زمین از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند که به تازگی انجام شده است و با توجه به نقشه‌های از قبل تعیین شده، در آینده نزدیک شاهد ساخت این پایانه خواهیم بود. وی به لزوم هدف‌گذاری یک برنامه نظام‌مند در چند سال آینده در این سازمان اشاره کرد، تا از این طریق مشکل این بخش نیز رفع شود.
این مقام مسوول به یکی از مطالبات مردم شهر دماوند با توجه به افزایش جمعیت اشاره کرد و گفت: احداث پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی از جمله برنامه سازمان حمل‌ونقل شهری در دماوند و منطقه جمعیتی گیلاوند است که با همکاری بخش خصوصی محقق خواهد شد.
صفری از دیگر اقدامات در این زمینه را احداث دو جایگاه سوخت سی ان جی در بلوار بعثت و بلوار آیت ا... خامنه‌ای گیلاوند دانست و از افتتاح جایگاه سوخت سی ان جی بلوار بعثت در آینده نزدیک خبر داد.
شهردار دماوند همچنین از برنامه‌ریزی برای استقلال سازمان حمل‌ونقل در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: امید است با برنامه‌هایی که در نظر داریم و پیشنهاد بودجه ۵ میلیارد ریالی حوزه حمل‌ونقل گامی موثر برای توسعه بخش حمل‌ونقل و ترافیک شهری برداریم و افق روشن‌تری برای فردای شهر دماوند رقم
بزنیم.