دنیای اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی مقدم: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به طرح راستی‌آزمایی اطلاعات واحدهای صنعتی و معدنی این استان گفت: این طرح با هدف جمع‌آوری اطلاعات دقیق و صحیح از شرایط واحدهای صنعتی شامل تعداد فعالان و ساعات کار هر واحد و چالش‌ها و مشکلات آنها اجرا می‌شود.
عبدالوهاب سهل آبادی افزود: طبق برآورد و پیش‌بینی‌های اولیه نتایج این بررسی، مشکل بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنعتی اصفهان کمبود نقدینگی است.
وی با بیان اینکه بانک‌ها وام‌هایی با بهره بسیار بالا به صنایع پرداخت می‌کنند، افزود: قراردادهای بانک‌های خصوصی با واحدهای صنعتی یک طرفه است و در صورت عدم توفیق صنایع در کار، بدون هیچ اطلاعی اموال صاحبان صنایع را مصادره می‌کنند.
سهل‌آبادی بی‌توجهی مسوولان به بخش صنعت را مشکل دیگر صنعتگران دانست و خاطر نشان کرد: امروزه بخش‌های خصوصی توانایی بیشتری در رسیدگی به مسائل خود دارند.
وی افزود: در سال ۹۱، معادل ۳۰ میلیون تن آهن توسط بخش خصوصی از کشور خارج و ۱۰ میلیون تن فولاد توسط همین بخش به کشور وارد شد که این پروسه وارونه‌ای برای کارخانه نورد و خط تولید کشور است؛ امروز به کشور چین سنگ‌آهن داده‌ایم و از خود چین آهن خریداری می‌کنیم و در واقع برای چین و ترکیه اشتغال ایجاد کرده‌ایم.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان همچنین با بیان اینکه سختگیری‌هایی که در استان اصفهان در مورد صنعتگران وجود دارد و موجب سرمایه‌گریزی می‌شود با شرایط استان‌های دیگر متفاوت است، بیان کرد: امروز مسوولان دارایی ادعا می‌کنند که ۳۰۰ میلیارد تومان از استان اصفهان طلب دارند، اما نمی‌دانند از چه کسانی این طلب را دریافت کنند و متاسفانه اصفهانی‌ها همیشه در پرداخت عوارض و مالیات در ردیف اول هستند، اما در گرفتن حقوق خود در آخرین ردیف قرار دارند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: جامعه صنعتی و معدنی تنها جایگاهی است که می‌تواند هشت میلیون نفر بیکار در سطح جامعه ایرانی را وارد بازار کار کند و خانه صنعت و معدن نیز تنها تشکلی است که برای بیان مسائل و چالش‌های مردم در اختیار آنها قرار دارد.
همچنین عضو هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: عمده بدهکاران بزرگ بانکی از بخش صنعت هستند و ۸۰ درصد اشتغال کشور را صنایع کوچک و متوسطی ایجاد می‌کنند که ۳۰ درصد دارایی‌های کشور در اختیار آنها است.
محمد امین توکلی افزود: خانه صنعت و معدن اصفهان جزو پیشروترین تشکل‌های این صنف در کشور است که تاکنون ۲۳ انجمن همگن تخصصی برحسب نوع صنعت و حرفه را ایجاد کرده و در ۲۲ شهرستان استان شعبه دارد.
وی افزود: این شبکه گسترده‌ترین شبکه صنعتی استان است و امیدواریم بتواند تریبون موثری برای بیان مسائل واحدهای صنعتی در تصمیم‌سازی‌های کشوری باشد.