دنیای‌اقتصاد، اصفهان: مدیر ارشد نمایشگاه هانوفر آلمان، آمادگی این مرکز نمایشگاهی را برای حمایت از برندهای نمایشگاهی اصفهان اعلام کرد. ولفگانگ لنارتز در سفر به اصفهان و در دیدار با مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، گفت: وقتی در مورد ایران صحبت می‌کنیم در مورد کشوری صحبت می‌کنیم که نگاه همه جهان به سمت او است و از آنجا که فعالیت‌های نمایشگاهی نیز فعالیت‌هایی مشخص و در معرض قضاوت است باید زمینه همکاری‌ها را با دقت مشخص و برنامه‌ریزی کرد.

مدیر ارشد بخش خارجی نمایشگاه هانوفر آلمان همچنین درخصوص برگزاری برندهای نمایشگاهی اصفهان در آلمان ابراز تمایل کرد و گفت: در این زمینه بیش از همه مایل هستیم در خصوص نمایشگاه فولاد و متالورژی همکاری‌هایی داشته باشیم و بدون‌شک در این خصوص باید دیدگاه میان‌مدت و بلندمدت داشت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شرکت نمایشگاه اصفهان امسال ۲۰ ساله شده و در این مدت پس از استان تهران دومین استان کشور درزمینه تراکم تقویم نمایشگاهی و جامع بودن عناوین است، افزود: دیدگاه ما این است که در ۲۰ سال آینده با ساخت مرکز نمایشگاه‌های دائمی، اصفهان به شهر نمایشگاهی ایران و همچنین یکی از هسته‌های اصلی نمایشگاهی در خاورمیانه تبدیل می‌شود و این دیدگاه به هیچ وجه دور از واقعیت نیست.

رسول محققیان به سابقه صد ساله ایران در صنعت نمایشگاه اشاره و تاکید کرد: با وجود این پیشینه، انصاف نیست که کشورهای همسایه در این زمینه از ایران سبقتبگیرند.

محققیان ادامه داد: با توجه به رشد فزاینده نمایشگاه‌های اصفهان طی ۱۰ سال گذشته، برخی عناوین نمایشگاهی اصفهان منجر به تغییر در تقویم نمایشگاهی کشور شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه اصفهان اعلام کرد: هم‌اکنون در حال طی مراحل نهایی مذاکرات با مدیر نمایشگاه سنگ ورونای ایتالیا و مدیر نمایشگاه صنایع دستی میلان هستیم و امیدواریم این همکاری‌ها با نمایشگاه هانوفر آلمان نیز آغاز شود و به همین منظور در زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک با مسوولان استان رایزنی‌هایی خواهیم داشت.