دنیای‌اقتصاد، اراک، محمدرضا اکبری‌اصل: در مراسمی همزمان با هفته دولت از جدیدترین دستاورد سوئیچ مخابراتی با برند آشنای اول در استان مرکزی رونمایی شد. در این مراسم مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی اظهار کرد: سوئیچ مخابراتی آشنای اول برای نخستین بار در کشور با تیم مهندسی استانی طراحی و اجرا شده است و با کسب این دستاورد بزرگ مخابراتی با کمال افتخار می‌گویم که برند خلاقیت و نوآوری از آن شرکت مخابرات استان مرکزی است و با راه‌اندازی این سوئیچ، استان مرکزی تا پنج سال آینده از خرید این نوع سوئیچ‌ها بی‌نیاز می‌شود. مهندس مشیدی با اشاره به انحصاری بودن نوع خارجی این سوئیچ، شکست انحصار آن را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: قابلیت سوئیچ یاد شده شامل صرف ۵۰ درصد هزینه‌ تولید در مقایسه با مشابه خارجی، استفاده از تجهیزات و قطعات تولید داخل کشور و جلوگیری از خروج ارز است.

وی در ادامه، از ارائه خدمات جدید مخابراتی آوای انتظار تلفن‌های ثابت و کارت اعتباری تلفن ثابت خبر داد و گفت: سرویس آوای انتظار برای مشترکان تلفن‌های ثابت برای اولین بار در کشور اسفندماه سال گذشته رونمایی شد و اینک با تکمیل طرح و عملیاتی شدن آن مشترکان تلفن‌های ثابت می‌توانند از طریق تماس با سامانه رایگان ۴۰۴۴ این سرویس را فعال کنند و با انتخاب و شنیدن کد آهنگ مورد نظر خود از مزایای این سرویس بهرمند شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: کارت اعتباری آشنای اول سرویس جدید دیگری است که از طریق آن، دارندگان کارت اعتباری آشنای اول می‌توانند با سامانه رایگان ۴۰۴۰ تماس بگیرند و پس از وارد کردن رمز عبور خود، با هر نقطه از داخل کشور که بخواهند تماس تلفنی برقرار کنند و از مزایای این سرویس، قابلیت شارژ مجدد کارت و تماس از طریق تلفن‌های خانگی، همگانی، قطع یک‌طرفه و دوطرفه با تخفیفات ویژه است.

مدیرعامل مخابرات استان، شناسنامه‌دار بودن کارت اعتباری را از دیگر قابلیت‌های مهم این سرویس دانست و تصریح کرد: مزیت استفاده از این کارت، امنیت اجتماعی برای خانواده است.