دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: پس از چند ماه وقفه، وضعیت در حال بازگشت به روال عادی است و امیدواریم بتوانیم همانند گذشته صادرات از مرزهای استان را با شتاب بیشتر از سر بگیریم. ابراهیم رضایی‌‌بابادی در شورای برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به ضرورتی که احساس می‌شد، تجدیدنظری در چشم‌اندازهای ترسیم‌شده پیشین برای توسعه استان صورت گرفت.

به گفته رضایی‌بابادی، طی ماه‌های اخیر مطالعات زیادی توسط کارشناسان برای تدوین یک سند چشم‌انداز جدید انجام و جلساتی با سازمان مدیریت و نظارت راهبردی در همین ارتباط برگزار شده است. وی اظهار کرد: حاصل این مجموعه فعالیت‌ها، تدوین یک سند چشم‌انداز خوب و ایده‌آل برای استان کرمانشاه است و امیدواریم در افق زمانی ترسیم‌شده، ایده‌آل‌های گنجانده شده در سند چشم‌انداز توسعه در قالب پروژه‌ها و طرح‌های مختلف اجرایی شوند.

استاندار کرمانشاه با اظهار امیدواری نسبت به بهبود روند صادرات استان گفت: صادرات استان بیشتری از مرز پرویزخان صورت می‌گرفت که این روند به‌دلیل مشکلات امنیتی پدید آمده در کشور عراق با رکود مواجه شد و همین امر خساراتی به صادرات استان وارد کرد. استاندار کرمانشاه با بیان اینکه طی این مدت تلاش‌های بسیاری انجام گرفت تا با وجود شرایط دشوار موجود، روند صادرات کالا متوقف نشود، افزود: اقداماتی برای صادرات کالا از طریق مرزهای مبادلاتی استان ایلام انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه صادراتی استان کرمانشاه براساس اولویت‌های تعیین‌شده تهیه و تنظیم شده و با جدیت در حال پیگیری آن هستیم.