دنیای اقتصاد، اراک، محمدرضا اکبری اصل: با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی واحدهای تولید ضد یخ و تولیدپی. ای. وکس شرکت تعاونی کارکنان پتروشیمی شازند به بهره‌برداری رسید. واکس پلی‌اتیلن (PE Wax) از تولیدات جانبی واحد پلی‌اتیلن سنگین مجتمع پتروشیمی شازند است که سالانه حدود هزار تن تولید می‌شود.

این ماده سابق بر این بنا به عدم شناسایی مصرف بهینه و همچنین نحوه فرآوری مطلوب آن به عنوان ضایعات تلقی شده و بعضا برای مصارف کم ارزش به خریداران ضایعات با قیمت نازل فروخته می‌شد که شرکت تعاونی پتروشیمی شازند با همکاری شرکت کره‌ای طرف قرارداد ضمن انتقال دانش فنی فرآوری مطلوب این محصول فرعی موفق شده است واحدی با ظرفیت ۲۵۰۰ تن در سال احداث کند که با فروش و تبدیل این محصول چسب (PE Wax) را تولید کند که در صنایع متعدد از جمله کاغذ‌سازی، کابل‌سازی، لوازم آرایشی و به‌عنوان افزودنی در صنایع پلاستیک‌سازی استفاده می‌شود. این ماده علاوه‌بر مصارف داخلی قابلیت صادرات به کشورهای آسیای جنوب شرقی و ترکیه را دارد.

همچنین واحد تولید ضدیخ با استفاده از اتیلن گلیکول دریافتی مجتمع پتروشیمی شازند سالانه ۱۲ هزار تن ضدیخ ارگانیک و دارای کیفیت بسیار بالا تولید و روانه بازار مصرف خواهد کرد.