در روز ۳۰ بهمن ۱۳۵۷، رسانه‌ها اعلام کردند براساس دستور دولت موقت، نقل‌وانتقال همه دارایی‌های منقول و غیرمنقول مقامات سابق ممنوع است. براساس این گزارش، دکتر ابراهیم یزدی، معاون نخست‌وزیر در امور انقلاب، طی اطلاعیه‌ای به همه بانک‌های دولتی و خصوصی دستور داد: ۱. کلیه حساب‌هایی که به نام بنیاد پهلوی، دربار و سازمان‌های وابسته وجود دارد، بسته و پرداخت وجه یا هر نوع دریافت پول از این حساب‌ها موقوف شود.

۲. کلیه حساب‌هایی که به نام اشخاص نظامی یا شخصی‌... افتتاح شده، بسته و از پرداخت وجوهی که در این حساب‌ها متعلق به کادر نیروهای مسلح است تا اطلاع ثانوی خودداری شود.

۳. حساب‌های مربوط به بازرسی شاهنشاهی، سازمان اطلاعات و امنیت کشور یا حساب‌هایی که به نام کارکنان این دستگاه‌ها افتتاح شده است، مسدود و از پرداخت و نقل‌وانتقال آنها خودداری شود. ثبت اسناد کشور نیز به ادارات دستور داد که از نقل‌وانتقالات و انتقال سهم و وکالت دادن‌ها، از خانواده کسانی که در دادگاه انقلابی محکوم شده‌اند یا کسانی که به اتهام جنایت و سوءاستفاده در مظان اتهام هستند، خودداری شود. همزمان تمام املاک و کاخ‌های خاندان پهلوی در شمال ایران، نوشهر، رامسر، نور و بابل به تصرف نیروهای پاسدار ملی درآمد و ویلاهای نصیری، رئیس سابق ساواک که چند روز قبل تیرباران شده بود نیز توسط این نیرو‌ها تصرف شد. به نوشته هفته‌نامه ایرانشهر، در پی بررسی‌های نیروهای انقلاب، تعدادی از املاک و مستغلات متعلق به غلامرضا پهلوی در شهرک پردیس کرج کشف شد. براساس این گزارش، چهار دستگاه جیپ و مینی‌بوس و مقدار قابل ملاحظه‌ای دارو و کپسول گاز که نیاز یک بیمارستان را تامین می‌کرد، در یکی از خانه‌های این شهرک به دست آمد. نیروهای انقلابی شهر ساری نیز روز دوشنبه چندین هکتار دشت‌ناز متعلق به عبدالرضا پهلوی را به تصرف خود درآوردند. کاخ بهدشت ساری و باغات و مرکبات اطراف آن نیز در تصرف کمیته انقلاب این شهرستان قرار گرفت. در همین حال در کاخ بهدشت مقداری اسلحه و مهمات کشف شد و بیش از یک‌ هزار ویلای لوکس و مجهز ساحلی در شهرک دریاکنار که متعلق به بنیاد پهلوی بود، از طرف نیروهای انقلاب بابلسر به تصرف درآمد و وسایل و تجهیزات و مراکز آن ضبط شد.