دو گوشی‌ جدید ازvivo رونمایی شد

فارنت: شرکت Vivo دو گوشی جدید دیگر را به خانواده گوشی‌های X خود اضافه کرد، گوشی‌های تازه معرفی شده vivo X۲۰ و vivo X۲۰ Plus به صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر ۱۸:۹ مجهز هستند. اگر از طرفداران گوشی‌های Vivo باشید احتمالا در جریان هستید که گوشی‌های Vivo X۹s و Vivo X۹s Plus چند ماهی بیشتر نیست که راهی بازار شده‌اند، اما ظاهرا Vivo حساب بیشتری روی خانواده گوشی‌های X خود باز کرده است و به همین دلیل شاهد رونمایی دو گوشی تراز اول در این خانواده هستیم. در گوشی‌های Vivo X۲۰ و Vivi X۲۰ Plus صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر ۱۸:۹ به چشم می‌خورد و دوربین دوگانه را نیز در این گوشی‌ها شاهد هستیم. گوشی‌های تازه معرفی شده Vivo X۲۰ و Vivo X۲۰ Plus به لحاظ سخت‌افزار شباهت‌های زیادی دارند و همان‌گونه که انتظار داریم نسخه Plus این گوشی‌ها از صفحه‌نمایش و باتری بزرگ‌تری بهره گرفته است.

در Vivo X۲۰ با یک صفحه‌نمایش Super AMOLED با ابعاد ۰۱/ ۶ اینچی طرف هستیم که رزولوشنی برابر با ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارد. دو سنسور ۲۴ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی نیز در قسمت دوربین پشت این گوشی تعبیه شده است. گوشی Vivo X۲۰ به لحاظ دوربین سلفی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی را در جلوی Vivo X۲۰ گوشی شاهد هستیم. صفحه‌نمایش این گوشی نیز حاشیه بسیار کمی با بدنه آن دارد و به همین دلیل سنسور تشخیص اثر انگشت در Vivo X۲۰ به پشت گوشی منتقل شده است. با کمال تعجب در Vivo X۲۰ شاهد حضور پردازنده هشت‌هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۶۶۰ که در فرکانس ۲/ ۲ گیگاهرتز کار می‌کند هستیم، انصافا باید گفت این پردازنده برازنده سایر سخت‌افزار قدرتمندی که در Vivo X۲۰ حضور دارد، نیست.

مقدار ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را می‌توان از دیگر مشخصات سخت‌افزاری Vivo X۲۰ دانست. در این گوشی جدید باتری ۳۲۴۵ میلی‌آمپری به همراه اندروید نوقا نسخه ۷.۱.۱ خودنمایی می‌کند. از طرف دیگر Vivo در گوشی X۲۰ Plus خود از صفحه‌نمایش Super AMOLED با ابعاد ۴۳/ ۶ کمک گرفته است. باتری Vivo X۲۰ Plus نیز نسبت به برادر کوچک‌تر خود از ابعاد بیشتری برخوردار است و یک باتری ۳۹۰۵ میلی‌آمپرساعتی در این گوشی به چشم می‌خورد. همان‌گونه که اشاره شد به غیر از باتری و ابعاد صفحه‌نمایش، تفاوت دیگری را میان Vivo X۲۰ و Vivo X۲۰ plus شاهد نیستیم. شرکت Vivo وعده داده است تا پیش‌خرید این گوشی‌های جدید را در تاریخ سوم مهر ماه آغاز کند و پنج روز بعد شاهد عرضه Vivo X۲۰ و X۲۰ Plus با قیمت ۴۵۴ و ۵۳۰ دلار در چین هستیم. در حال حاضر خبری از عرضه این گوشی‌ها در بازارهای جهانی مطرح نشده است.