دو سوم جمعیت کاربران وب در جهان توقع دارند وب‌سایت‌ها در تلفن همراهشان طی سه ثانیه و حتی کمتر بارگذاری شود و اگر یک صفحه وب طی پنج ثانیه بارگذاری نشود، حدود سه‌چهارم کاربران تلفن همراه آن را رها می‌کنند. مطالعاتی که اخیرا توسط مراکز تحقیقاتی انجام شد نشان می‌دهد جمعیت موبایل‌ها از تعداد مردم کره زمین فراتر می‌رود و این در حالی است که انتظارات کاربران تلفن همراه کمتر برآورده می‌شود. ۷۱ درصد از جمعیت کل کاربران موبایل انتظار دارند وب‌سایت‌ها مانند کامپیوتر با سرعت بالایی بارگذاری شوند. در این میان نکاتی است که رعایت کردن آنها به کاربران کمک می‌کند تا سرعت گوشی‌های نوکیای خود را بالا ببرند. از میان این نکات می‌توان به ارسال پیام اشاره کرد، چرا که پیام‌ها در کارت حافظه گوشی ذخیره می‌شوند.

تصاویر پس‌زمینه زنده قدرت پردازشگر را تضعیف می‌کنند. اگر از همه برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه استفاده نمی‌شود و مانند گردوغبار تلفن همراه را پوشانده‌اند، بهتر است حذف شوند، زیرا تنها حافظه با ارزش تلفن همراه را اشغال می‌کنند. کاربران ممکن است تصاویر یا ویدئوهای زیادی را در گوشی خود ذخیره کنند؛ حتی بدون اینکه آنها را بشناسند که در این حال می‌توان آنها را در یک حافظه خارجی یا اکسترنال یا در حافظه لپ‌تاپ ذخیره کرد و مهم‌تر از همه در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک گذاشت.

چند وظیفگی یا اجرای چند برنامه با هم قابلیت بسیار سودمندی در تلفن همراه است، اما ممکن است باعث کند شدن گوشی و روند اجرای برنامه‌ها شود. یکی از نکات مفید پاک کردن حافظه Cashe مرورگر به صورت مرتب است. به جای این کار می‌توان از برنامه‌هایی نظیر NetQin Mobile Guard v۳.۰ نیز استفاده کرد. این برنامه به کاربر امکان می‌دهد تا فایل‌های به‌دردنخور حذف شوند و گوشی از بدافزارها در امان بماند. کاربران همیشه ایمیل‌هایشان را چک می‌کنند، اما برای پاک کردن آنها فرصت کافی ندارند. بهتر است در قسمت تنظیمات ایمیل، تعداد ایمیل‌ها محدود شوند. این تغییر اگر چه کم است، اما می‌تواند سرعت گوشی را ارتقا دهد. با استفاده از یک برنامه می‌توان سرعت بیتی MP۳ را به کم یا متوسط کاهش داد تا فضای بیشتری ذخیره شود. با عمل به این نکات و ترفندها فضای بیشتری در گوشی ذخیره می‌شود و سرعت آن افزایش پیدا می‌کند.