نام JVC به واسطه تولید لوازم صوتی و تصویری (تلویزیون، سیستم ضبط و پخش- پروژکتور، سینمای خانگی و DVD، دوربین فیلمبرداری)نامی آشنا برای بسیاری از ایرانی هاست.با ورود دوربین فیلمبرداری Everioسری G، شرکت جی‌وی‌سی به خوبی نام خود را میان مردم پایدار و محکم نگه داشت.

این دوربین با اختصاص دادن جایزه TIPAا 2007به خود به دلیل اولین دوربین Full HD که قابلیت ضبط تصاویر با کیفیتiت 1080×1920 را دارد، کلیه اذهان جامعه فیلمبرداری را به خود معطوف کرد. Full HD به معنی ضبط با بهترین کیفیت است. (iت 1080×1920 پیکسل).
مدل GZ-HD۶ به همراه سه سنسور CCDا ۵/۱ اینچی با ظرفیت ۱۲۰گیگابایت دارای قابلیت‌هایی از جمله ثبات تصویر حقیقی و لنزهای Fujinon حرفه‌ای است. ورود دستگاه‌های با قابلیت ضبط FullHD توسط شرکت JVC، در سال ۲۰۰۷ با مدل GZ-HD۷ آغاز گردید.
فرمت ضبط تصاویر در دوربین GZ-HD6، MPEG-2 و با سرعت استثنایی 30mbps به طور فول HD(تiت 1080×1920) می‌باشد.
این دوربین با قابلیت انتقال ۵۰ فریم در ثانیه از رقبا در پخش تصاویر پیشی گرفته است که حتی نسبت به مدل HD۷ سال گذشته این سرعت به دو برابر رسیده است. (۵۰Pا-۱۰۸۰).
دستگاه share station مدل CU-VD40 قابلیت این را دارد که با اتصال به پورت USB2 از دوربین به این دستگاه تصاویر FULL HD روی دیسکت‌های DVD ضبط گردید که با همین دستگاه هم می‌توان محصول DVD خود را نمایش داد.
GZ-HD۶ با ۱۲۰گیگابایت حافظه داخلی، این امکان را به مصرف‌کننده می‌دهد که تصاویر را به چهار صورت مختلف به دلخواه ضبط کند. حالت‌های
1440CBR-LD-SP-Full HD که تعریف شده در menu این دوربین می‌باشد. GZ-HD6 با 120گیگابایت ظرفیت هارد، تا 10 ساعت قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت بالا(FULL HD) را دارد که این مدت زمان در حالت‌های SP با کیفیتHD(تiت 1080×1440)به 14 ساعت و قابلیت ضبط تصاویر LP تا 24 ساعت ارتقا می‌یابد.
لنزهای جی‌وی‌سی با تکنولوژی ۳CCD در دوربین‌های هارددیسک، به خوبی سوژه‌های خارج از مرکز را می‌گیرد. این لنزها دارای ضریب عدسی است که با لنز تله، سوژه را با F۱.۹ و با لنز واید به صورت F ۱.۸ کوچک و بزرگ می‌کند. همچنین تکنولوژی Cmos که در گذشته بر روی دوربین‌های عکاسی استفاده می‌شد، امروزه در بعضی از دوربین‌های فیلمبرداری بازار به کار رفته است. این تکنولوژی (Cmos) در مقابل ۳CCD، در زوم‌های بالا کیفیت نور و کنتراست را نمی‌تواند کنترل کند و در نتیجه باعث افت رزولوشن تصویر می‌شود.
علاوه بر این سطح لنزها از شعاع الکترونیکی پوشیده شده که مورد استفاده لنزهای HD قرار می‌گیرد.
JVC پس از دریافت جایزه مدل GZ-HD۷ که آن هم از سه عدد CCD بهره گرفته بود، این بار با بهینه کردن کیفیت تصویر در HD۶ دوربین ۳CCD را با تجهیز رنگی کامل‌تر عرضه کرد، یعنی به ازای هر خط محور عدسی ۶ ماتریس رنگی سوار خطوط کرد.
سیستم پیکسل‌های ارسالی، سیگنال‌ها را ابتدا به طور متراکم با رزولوشن 1080P×ا 1920 اسکن کرده و سپس تبدیل به iت 1080×1920و آماده ضبط فیلم با این فرمت تصویری می‌کند. JVC پس از گام نهادن در تولید اولین دوربین‌های هارد دیسک Full HD دنیا، امیدوار است با تولید مدل HD6 یکی از پرفروش‌ترین دوربین‌های خود را وارد بازار کند.
HD۶ هم مانند دیگر دوربین‌های فیلمبرداری دارای عملکرد تمام اتوماتیک است و تنظیمات دستی در آن بسیار مهم جلوه می‌کند که انتخاب و عملکرد فراوان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
این دوربین دارای ورودی‌های متنوعی است، نظیر ورودی Mic و خروجی S-video/HDMI ویدئویی کامپوننت، USB2- فایر وایر و اسلات کارت SD قرار می‌گیرد. مانند بیشتر دوربین‌ها، HD نیز دارای LCD چرخشی 8/2 اینچی است که با دکمه Joystick منو را روی صفحه نمایشگر هدایت می‌کند. دکمه Data باتری مدت زمان انرژی باتری و با فشار دکمه مجدد ظرفیت هارددیسک را نشان می‌دهد. از لحاظ ابعاد نسبت به تمامی مارک‌های دنیا دارای طراحی بسیار سبک است و نسبت به مدل GZ-HD7 سال 2007 بالغ بر 45درصد کوچک‌تر و سبک‌تر شده است. از مزایای مهم این دوربین که می‌شود نسبت به سایر مارک‌ها آن را متمایز کرد، لنز Fujinon این دستگاه است. این لنز جزو لنزهای مطرح دنیا در زمینه دوربین‌های حرفه‌ای است که حدود 60درصد از فروش کل دنیا را به خود اختصاص داده است. مبحث ضبط روی DVD از تصاویر گرفته شده توسط این دوربین، مقوله بسیار مهمی است. زیرا هیچ دستگاهی در حال حاضر موجود نیست که با قابلیت ضبط فول HD روی دیسک‌های DVD ضبط کند. یکی از محورهای توسعه در تولید دوربین‌های Full HD جی‌وی‌سی مدل دیگری به نام GZ-HD5 است که تمامی مشخصات HD6 را دارد، با این تمایز که ظرفیت هارد این دستگاه 60 گیگابایت است. تنوع 2 مدل دوربین فیلمبرداری Full HD، انتخاب را برای شما نسبت به نیاز خود راحت‌تر می‌گرداند.
شرکت بازرگانی مه‌وار الکترونیک که نمایندگی انحصاری محصولات JVC در ایران است، ورود این دوربین را به بازار با این تکنولوژی نوین گامی موثر و بنیادی در صنعت ضبط تصاویر Full HD بیان می‌کند که با ورود این دوربین در بازار ایران انقلابی بزرگ برپا خواهد کرد.