سال گذشته در چنین روزهایی اصغر کاظمی، مدیر عامل شرکت صنایع مخابراتی صاایران در گفت و گویی اعلام کرد که هیچ کسی در دنیا هیچ چیزی را تضمین نمی‌کند، اما ما سعی می‌کنیم در مدت زمان تعیین شده به تعهد خودمان در خصوص پروژه GPRS شرکت ارتباطات سیار عمل کنیم. درحالی که قرار بود این شرکت پنج ماهه این سرویس را برای همراه اول راه‌اندازی کند اما سرانجام توانسته بعد از یک سال و چند ماه آن هم به شکل نصفه و نیمه این سرویس را برای کاربران‌میلیونی این اپراتور فراهم سازد.

صاایران تنها شرکتی است که بیشترین مناقصات همراه اول را برنده شده و از قضا تنها شرکتی هم هست که در ارائه پروژه‌هایش با تاخیر روبه‌رو است.

یک سال پیش در چنین روزهایی وحید صدوقی، مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار درباره‌ اقدامات این شرکت برای آن‌ که شبکه‌ تلفن همراه با توجه به افزایش تعداد مشترکان همراه اول و وجود مشکلات برای نصب آنتن‌های BTS در کشور با اختلال مواجه نشود،‌ گفت: تقریبا از سه ماه پیش برنامه‌ای فشرده را برای بهینه‌سازی شبکه آغاز کردیم تا اگر موفق به توسعه‌ شبکه نشدیم، بتوانیم با بهینه‌سازی شبکه اثرات آن را کمتر کنیم.

سال گذشته در چنین روزهایی یک کارشناس مخابراتی از پیش بینی عرضه سیم کارت رایگان و گذر از مرز ۴۰‌میلیون مشترک تلفن همراه تا پایان سال ۸۶ خبر داد. ابوالفضل شاکری سال گذشته پـیش‌بینی کرد تا پـایان سال ۸۶ شمار مشتـرکان شبکه‌های تلفن همراه کشور از مرز ۴۰‌میلیون نفر فراتر رفته و اپراتورها برای جذب مشترکان جدید اقدام به ارائه سیم کارت رایگان خواهند کرد. هرچند که عبور از ۴۰‌میلیون مشترک امری بدیهی بود اما پیش‌بینی ارائه سیم کارت رایگان این کارشناس همچنان محقق نشده است.