مینی لپ‌تاپ‌ها دیگر در بازار طرفدار ندارند

دنیای‌اقتصاد- مینی لپ‌تاپ‌ها گروهی از کامپیوتری‌های همراه بودند که زمانی برای خود برو و بیایی در بازار داشته و مخاطبان بی‌شماری برای آنها سر و دست می‌شکستند. اما حالا این کالاها در بازار علاوه بر اینکه به شدت کمیاب شده‌اند، بلکه مخاطبان چندانی هم ندارند. به گفته فعالان بازار، رشد قیمت‌ها در مورد این کالا باعث شده است تا این کالاها محبوبیت خود را از دست بدهند. به گفته سامان مطهری، یکی از کسبه بازار کامپیوتر، مینی لپ‌تاپ‌ها به دلیل قیمت ارزان و وزن و حجم کم محبوب بودند، اما حالا قیمت این کالا بسیار افزایش یافته است و در حال حاضر ارزان‌ترین نمونه مینی لپ‌تاپ در بازار قیمتی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان دارد. در این صورت خرید این کالا که از نظر خریدار به علت عدم تجهیز به اپتیکال درایو و... ناقص است، چندان به صرفه نیست.

این فعال بازار افزود: در چنین شرایطی خریدار ترجیح می‌دهد یا به سمت خرید لپ‌تاپ‌های صفحه بزرگ برود و هزینه بیشتری پرداخت کند یا به سمت استفاده از لپ‌تاپ‌های کار کرده. در بدترین شرایط هم از خرید منصرف می‌شود.

فعالان بازار افزودند، میزان رشد قیمت در مورد مینی لپ‌تاپ‌ها به شدت منجر به کاهش تقاضا و همچنین عرضه به بازار شده است. آنها رشد قیمت‌ها را در مورد مینی لپ‌تاپ‌ها طی شش ماه اخیر در حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد اعلام کردند.