به رشد سریع ویندوز فون امید بسته‌ایم
در حالی که ناظران بازار در مورد میزان استقبال از ویندوز فون 8 چندان مطمئن نیستند، استیو بالمر مدیرعامل شرکت مایکروسافت در این مورد نظر دیگری دارد.به گزارش فارس به نقل از سی نت، بالمر معتقد است که سیستم عامل ویندوز فون به سرعت جایگاه مطمئنی در بازار گوشی‌های هوشمند برای خود دست و پا خواهد کرد. وی در این مورد گفته است: اگر چه سهم ویندوز فون از بازار هم اکنون نسبتا اندک است، اما انتظار دارم این سهم به سرعت افزایش یابد.

بالمر افزوده است: با توجه به همکاری‌های ما با نوکیا، اچ‌تی‌سی و سامسونگ، فرصتی به وجود آمده تا همکاری مستحکمی در بازار گوشی‌های هوشمند به وجود آوریم.
در مقابل، رامون لیاماس تحلیلگر موسسه تحقیقاتی آی‌دی‌سی بر این باور است که اگر چه ویندوز فون 8 پلت‌فرم خوبی است، به خوبی طراحی شده و از بقیه سیستم‌عامل‌ها متمایز است، اما اگر کاربران و به خصوص کاربران حرفه‌ای از قبل به استفاده از سیستم‌عامل‌های آندروید و iOS عادت کرده باشند به سختی می‌توان انتظار داشت که آنها سیستم‌عامل مورد استفاده شان را عوض کنند و به استفاده از ویندوز فون 8 روی آورند. بر اساس یافته‌های آی‌دی‌سی سهم ویندوز فون از بازار گوشی‌های هوشمند از 3 درصد در سال 2012 به 2/14 درصد در سال 2016 خواهد رسید و رتبه سوم برای آن حفظ خواهد شد. رتبه دوم با 2/21 درصد متعلق به آی‌فون و رتبه سوم با 6/58 درصد متعلق به آندروید خواهد بود.