لپ‌تاپ باقابلیت و محبوب ایسر

دنیای اقتصاد- مدل E۱-۵۷۱ از لپ‌تاپ‌های باقابلیت و خوش قیمت‌ایسر در بازار داخلی است. دنیای اقتصاد- مدل E۱-۵۷۱ از لپ‌تاپ‌های باقابلیت و خوش قیمت‌ایسر در بازار داخلی است. این لپ‌تاپ به پردازنده Intel ۳۲۳۰M Core i۵ ۶/۲GHz UpTo ۲/۳ GHz، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۵۰۰ گیگابایت مجهز است. کارت گرافیکی‌این دستگاه هم Nvidia GeForce GT ۷۱۰M ۱۰۲۴ MB UpTo ۲۵۶۰ MB است.

در مورد ظاهر‌این دستگاه هم باید بگوییم که بدنه خارجی E۱-۵۷۱ کاملا از پلاستیک براق مشکی ساخته شده است. در مود صفحه نمایش هم باید بگوییم که با توجه به‌اینکه E۱-۵۷۱ لپ‌تاپ‌ خیلی گران قیمتی محسوب نمی‌شود، اصلا جای تعجب ندارد که Acer از صفحات نمایشی با رزولوشن‌های استاندارد در آنها استفاده کرده است. صفحه نمایش ۶/۱۵ ‌اینچی‌این لپ‌تاپ‌ها دارای دقت ۱۳۶۶×۷۶۸ است. با وجود‌این، رنگ‌های تولید شده توسط صفحه نمایش بسیار زنده و طبیعی هستند و زوایای دید آن نیز به خصوص در حالت افقی، کاملا رضایت بخش است. در بالای صفحه نمایش یک وب کم نیز برای انجام مکالمات‌اینترنتی، تعبیه شده است. در بالای کیبورد دستگاه، شبکه مربوط به بلندگوهای لپ‌تاپ قرار دارند.‌این بلندگو برای مصارف اولیه کیفیت و بلندی صدای قابل قبولی را ارائه می‌دهند ولی علاقه‌مندان به گوش کردن به موسیقی یا تماشای فیلم، بهتر است از بلندگوهای خارجی یا هدفون استفاده کنند.

در مورد ورودی و خروجی‌های دستگاه هم باید بگوییم که در سمت چپ کیبورد به ترتیب، پورت مربوط به آداپتور، پورت شبکه گیگابیتی، خروجی VGA، پورت HDMI، یک پورت USB ۰/۲ و ورودی و خروجی صوتی قرار دارند. در سمت راست نیز درایو نوری و دو پورت USB ۰/۲ دیگر قرار دارند. متاسفانه پورت دوست داشتنی USB ۰/۳ در‌این لپ‌تاپ وجود ندارد. در لبه جلویی لپ‌تاپ نیز یک کارت خوان SD قرار دارد.

همچنین به لطف بدنه عریض لپ‌تاپ، Acer یک کیبورد بزرگ به همراه بخش عدد جداگانه را روی سری E۱-۵۷۱ قرار داده است. کلیدهای کیبورد بسیار بزرگ بوده و با وجود‌اینکه کیبورد از نوع جزیره‌ای نیست، تایپ کردن با کیبورد دستگاه بسیار لذت بخش است. تاچ پد نیز به خوبی طراحی شده و از حساسیت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

Acer همراه سری E۱-۵۷۱ یک باتری شش سلولی لیتیوم یونی ارائه داده است.‌این باتری می‌تواند در سنگین‌ترین تست (حداکثر مصرف پردازنده + حداکثر روشنایی صفحه نمایش) یک ساعت و ۱۰ دقیقه شارژ‌دهی کند. ‌این میزان به این معناست که در مصارف روزمره عادی E۱-۵۷۱ می‌تواند بین ۴ تا ۵ (بسته به نوع پردازنده و پردازشگر گرافیکی) شارژدهی کند.

به طور کلی در مورد‌این لپ‌تاپ باید بگوییم که Acer Aspire E۱-۵۷۱ با توجه به قیمتی که دارد، یک لپ‌تاپ خوب محسوب می‌شود. در حقیقت لپ‌تاپ‌هایی با‌ این امکانات و سخت افزار، معمولا گران‌تر هستند. از رقبای اصلی‌این لپ‌تاپ می‌توان به لپ‌تاپ‌های Fujitsu LifeBook AH-۵۳۱ و Dell Inspiron ۵۱۱۰ اشاره کرد که تقریبا سخت افزار یکسانی دارند. در نهایت اگر جزو کسانی هستید که به دنبال یک لپ‌تاپ بسیار خوب و قدرتمند برای انجام کلیه کارهای روزانه هستید و تمایل ندارید که هزینه زیادی پرداخت کنید، Acer Aspire E۱-۵۷۱ یک انتخاب بسیار خوب محسوب می‌شود.

این لپ‌تاپ ۴/۲ کیلوگرمی با قیمتی در حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.