یک لپ‌تاپ حرفه‌ای با پردازنده چهار هسته‌ای

اگر چه ‌این روزها اگر کسی قصد خرید لپ‌تاپ داشته باشد به سراغ نمونه‌های ارزان قیمت می‌رود. اما هستند افرادی که بر حسب نیاز و نوع کاربری که دارند از متقاضیان خرید لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای هستند. به همین منظور شرکت‌های عرضه کننده اقدام به عرضه مدل‌های با قابلیت با قیمت مناسب به بازار کرده اند.یکی از‌این برندها ASUS است. این برند با عرضه مدل N۴۳SM که یک لپ‌تاپ چهار هسته‌ای است توجه‌ها را به خود جلب کرده است. چرا که‌این نوت‌بوک از لحاظ ظاهری نیز زیباست و ASUS به طراحی آن اهمیت زیادی داده است. قسمت پشت نمایشگر از جنس آلومینیوم خش‌دار و به رنگ نقره‌ای ساخته شده و دیگر قسمت‌ها‌ی بدنه نیز ترکیب رنگی زیبایی از سایه‌ها‌ی مشکی دارند. ‌این در حالی است که قسمت استراحت مچ نیز از فلز برس شده، یا همان فلز خش‌دار ساخته شده است. بدنه اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند و‌این مساله بسیار خوب است؛ چرا که کمتر احتیاج به تمیز کردن بدنه‌ نوت‌بوک پیدا می‌کنید.

اما قدرت واقعی N۴۳SM در زیر بدنه‌ آن قرار دارد. در کانفیگ‌ها‌ی مختلف آن، سخت افزارهای قدرتمندی قرار گرفته است تا به این ترتیب با یک نوت‌بوک کاملا سریع و کارآمد مواجه باشید. همان‌طور که گفتیم، N۴۳SM مجهز به پردازنده‌ها‌ی نسل دوم Corei شرکت‌اینتل، مشهور به Sandy Bridge ساخته شده است. پس می‌توان کانفیگ‌هایی با پردازنده‌ها‌ی Corei۳، Corei۵ یا Corei۷ را انتخاب کرد. پردازنده‌هایی ذاتا ۲ هسته‌ای و ۴ هسته‌ای که با انجام عملHyper Threading توانایی دو برابر کردن هسته‌ها‌ی خود از طریق ساختن هسته‌ها‌ی مجازی را دارند. ‌این در حالی است که می‌توان کانفیگ‌هایی با حافظه‌ RAM تا ۸ گیگابایت را نیز انتخاب کرد. اما ویژگی مشترک بین همه‌ کانفیگ‌ها‌ی ‌این نوت‌بوک، بهره‌گیری از کارت گرافیکی مستقل با ظرفیت حافظه‌ ۲ گیگابایت است. به کمک ‌این کارت گرافیکی، نوت‌بوک به راحتی می‌تواند نوت‌بوکی مناسب برای انجام بازی‌ها‌ی رایانه‌ای و اجرای برنامه‌ها‌ی سنگین گرافیکی باشد.‌این در حالی است که ‌این کارت گرافیکی از فن‌آوری NVIDIA Optimus نیز بهره می‌برد. ‌این فن‌آوری باعث می‌شود که هنگام نیاز، گرافیک لپ‌تاپ به صورت خودکار بین کارت گرافیکی مستقل و نوع On Board سوئیچ شود تا در مصرف انرژی باتری نیز صرفه‌جویی شود.

از نظر پورت‌ها و اتصالات، N۴۳SM در سطحی متوسط است و تنها پورت غیر منتظره‌ای که بر روی آن می‌بینیم پورت USB ۰/۳ است. ‌این پورت سرعت انتقال داده‌ها‌ی به مراتب بالاتری را نسبت به پورت‌ها‌ی USB ۰/۲ فراهم می‌آورد. ‌این نوت‌بوک از پورت HDMI برای اتصال آن به HDTV هم بهره می‌برد.‌ این نوت‌بوک از نمایشگر ۱/۱۴ ‌اینچی LED با رزولوشن۷۶۸ × ۱۳۶۶ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶:۹ بهره می‌برد. در کل نمایشگر تصاویر را خیلی شارپ و شفاف نشان می‌دهد. حتی در زیر نور آفتاب هم تصویر کاملا واضح است.

اسپیکرهای‌این نوت‌بوک بزرگ‌تر از اسپیکرهای معمولی موجود روی نوت‌بوک‌ها هستند و در زیر نمایشگر قرار گرفته‌اند.‌این اسپیکرها به راحتی می‌توانند صدایی با کیفیت‌تر و بلندتر از متوسط نوت‌بوک‌ها‌ی هم‌رده تولید کنند. در ساخت سیستم صوتی‌این نوت‌بوک از فن‌آوری استفاده شده که‌ایسوز از آن به نام Sonic Master یاد می‌کند. در کل باید گفت که N۴۳SM نوت‌بوک بسیار خوب و خوش ساختی است. علاوه بر‌اینکه از طراحی زیبا و آرگونومیک بهره می‌برد، مجهز به پردازنده‌ها‌ی Corei شرکت‌اینتل و کارت گرافیکی Nvidia GeForce ۶۳۰M است و در کل، کانفیگ‌ها‌ی قدرتمندی دارد. همچنین همان‌طور که گفتیم، نمایشگر و اسپیکرهای بسیار عالی نیز دارد. به علاوه از پورت USB ۰/۳ هم بهره می‌برد. بنابراین اگر به دنبال یک نوت‌بوک مالتی مدیا ۱۴‌اینچی خیلی خوب هستید، N۴۳SM گزینه‌ خوبی است. این نوت بوک با قیمتی در حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

یک لپ‌تاپ حرفه‌ای با پردازنده چهار هسته‌ای