یک دوربین محبوب برای کاربران خانگی

دنیای اقتصاد- مدل IXUS ۱۰۰۰ HS از دوربین‌های کامپکت محبوب کانن در بازار داخلی است. این دوربین طراحی زیبایی دارد. قسمت جلوی دوربین توسط لنز، لامپ کمک فوکوس، تایمر و لامپ فلاش در بر گرفته شده است.‌این دوربین نیز از سنسور Back-illuminated CMOS بهره می‌برد. لنز ‌این دوربین هم توانایی زوم ۱۰X را دارد.‌ این لنز مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر است که به خصوص در هنگام زوم کردن، برای‌اینکه لرزش دست شما در عکس نهایی اثر کمتری داشته باشد بسیار مفید است.

این دوربین همچنین به نمایشگر عریض ۳‌اینچی مجهز است. یک ویژگی که همه‌ دوربین‌های سری IXUS و نیز بیشتر دوربین‌های پیشرفته‌ امروزی به آن مجهز هستند، فن‌آوری Smart Auto به همراه Scene detection است. با استفاده از‌این فناوری کافی است که دوربین را به سمت سوژه و صحنه‌ای که می‌خواهید از آن عکاسی کنید نشانه بروید و دکمه‌ شاتر را بفشارید تا بدون هیچ زحمتی بهترین نتیجه را بدست بیاورید. از دیگر ویژگی‌های ‌این دوربین می‌توان به تشخیص چهره، از بین برنده‌ سرخی چشم، تشخیص چشم بسته که اگر شخصی در گروه با چشم بسته در عکس افتاده بود سریعا یک عکس دیگر پشت سر آن تهیه می‌کند و مود Smart Shutter اشاره کرد.

همچنین عکس‌های گرفته شده روی کارت‌های حافظه‌ SD/SDHC/SDXC ذخیره می‌شوند.‌این دوربین همچنین قابلیت ضبط ویدئویی ۱۰۸۰p Full HD در نسبت ۱۶:۹، سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و در فرمت MOV را نیز دارد. به وسیله پورت HDMI موجود می‌توانید ‌این دوربین را به دستگاه‌های سازگار چون HDTV متصل کنید.

همچنین در قسمت بالای دوربین یک سوئیچ اسلایدر سه مرحله‌ای وجود دارد که می‌تواند بین مودهای Smart Auto, Video Record و Program سوئیچ کند. دکمه‌ پاور یا On/Off نیز در کنار آن قرار گرفته است. در کنار آنها نیز دکمه‌ شاتر قرار دارد که توسط اهرم زوم در بر گرفته شده است. به محض فشردن دکمه‌ پاور، دوربین در عرض کمی بیشتر از ۱ ثانیه آماده عکاسی می‌شود. عمل زوم نیز از حالت واید تا زوم کامل حدود ۳ ثانیه طول می‌کشد.

در مورد کیفیت عکس‌ها هم باید بگوییم که عکس‌های گرفته شده توسط‌این دوربین کیفیت خوبی را ارائه می‌دهند. عکس‌هایی که در ‌ایزو ۱۲۵, ۲۰۰, ۴۰۰ گرفته می‌شوند بدون نویز هستند و فقط مقداری نویز و کاسته شدن از غلظت رنگ در ‌ایزو ۸۰۰ مشاهده می‌شود.

به طور کلی باید بگوییم که بهره‌گیری از سنسور تصویر Backlit-illuminated CMOS، کیفیت بسیار بالای عکس‌ها به خصوص در شرایط نوری ضعیف، تجهیز به لنز با توانایی زوم ۱۰X و فوکوس روی سوژه‌هایی به نزدیکی ۱۰ سانتی متر، توانایی ضبط ویدئویی Full HD و فیلمبرداری سریع ۲۴ فریم بر ثانیه، مجهز بودن به انواع فن‌آوری‌های پیشرفته عکاسی و تجهیز به بدنه‌ با کیفیت و طراحی استایلیش از نقاط قوت ‌این دوربین است. این دوربین ۱۹۰ گرمی که در رنگ‌های نقره‌ای، صورتی و قهوه‌ای به بازار عرضه شده است قیمتی در حدود ۶۱۵ تا ۶۳۰ هزار تومان دارد.