وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تثبیت جایگاه ایستگاه‌های بی‌تی‌اس و بازنگری شبکه تلفن همراه، اختلالات کاهش می‌یابد. رضا تقی‌پور با بیان این که فناوری اطلاعات باید به صورت لایه ای در همه حوزه‌ها قرار گیرد، گفت: تغییرات بافت شهرها از جمله عوامل اختلالات جدید است.

تقی‌پور افزود: اکنون اختلالات شبکه تلفن همراه با گذشته متفاوت است و با توجه به اینکه تغییر شبکه به یکباره انجام‌پذیر نیست؛ شبکه تلفن سیار باید به صورت مستمر تغییر کند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مشکلات ایستگاه‌های فرستنده تلفن همراه را از دیگر علل به وجود آمدن اخلال در این شبکه دانست و گفت: با فشار برخی دستگاه‌ها در ۶ ماه گذشته در تهران، ۵۰ تا ۶۰ ایستگاه فرستنده جابه‌جا شده است و از مسوولان می‌خواهیم با این وزارتخانه همکاری و هماهنگی بیشتری داشته باشند تا اختلال شبکه تلفن همراه کاهش یابد. تقی‌پور افزود: ایستگاه‌های فرستنده در حال به روز شدن است و اکنون درصدد تکمیل نسل جدیدی از فرستنده‌ها هستیم که امیدواریم تا پایان سال انجام شود. وزیر ارتباطات همچنین درباره نرخ و تعرفه مکالمات تلفن با بیان این که این وظیفه به عهده سازمان تنظیم مقررات است گفت: این موضوع بر اساس قیمت تمام شده و افزایش هزینه‌ها تنظیم می‌شود.

بررسی شیوه خصوصی‌سازی مخابرات در مجلس رییس کمیته مخابرات مجلس گفت: وزیر ارتباطات برای توضیح در خصوص نتایج واگذاری سهام بلوکی مخابرات به مجلس می‌رود. علی مطهری در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: شیوه خصوصی‌سازی مخابرات و نتایج حاصل از آن در دستور کار کمیسیون صنایع مجلس قرار گرفته است.وی ادامه داد: وزیر ارتباطات نیز به تشریح کلیات برنامه خود براساس واگذاری سهام بلوکی مخابرات خواهد پرداخت.

تهران چهارشنبه وارد تلفن همراه می‌شود

مدیرعامل شرکت بینا گفت: نرم‌افزار جامع جابین ۸ مهرماه همزمان با افتتاحیه سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) رونمایی می‌شود. احسان یعقوبی با بیان اینکه نرم‌افزار جابین دارای ۷ مگابایت ظرفیت و دارای ۴ بخش کلی است، اظهار داشت: این نرم افزار بانک اطلاعات شهری است که از طریق آن کاربر (شهروند تهرانی) می‌تواند موقعیت و محل مورد نظر خود را جست‌وجو کرده و آن را به همراه توضیح‌های بیشتر روی نقشه مشاهده کرده و حتی بدون نیاز به خروج از نرم‌افزار، با موقعیت مورد نظر خود تماس تلفنی برقرار کند.

وی در ادامه افزود: تمامی این اطلاعات نرم‌افزار روزانه به روز شده و کاربر می‌تواند تغییرات در نقشه تهران و جابه‌جایی ادارات و سازمان‌ها را رویت کند. یعقوبی گفت: نرم‌افزار جابین امکان جست‌وجو بر اساس تفکیک محله‌ها، معابر، میدان‌ها و... را دارد که کاربر می‌تواند با مشخص کردن حدود جغرافیایی مورد نظر خود مثلا نزدیکترین داروخانه، مرکز پست، درمانگاه، بیمارستان و... را روی نقشه مشاهده کند. وی اظهار داشت: یکی دیگر از خدمات جابین نقشه کامل شهر است که شهروندان می‌توانند به وسیله آن نقشه کامل شهر را با کیفیت و گرافیک بالا مشاهده کرده و کلیه نقاط شهر تهران را حتی با تفکیک جزئیات کوچه‌ها و محله‌ها رویت نمایند.

مجری طرح نرم‌افزار جابین با بیان اینکه اجرای این طرح توسط یک گروه ۴ نفره در مدت زمان یک سال انجام شده است، گفت: یکی دیگر از خدمات نوین جابین، خدمت جابینیکی است که از این طریق کاربر می‌تواند موقعیت مکانی خود را روی نقشه مشخص کرده و به وسیله ارسال پیامک آن را به فرد دیگری که همین سامانه را دارد، نمایش دهد.