عقب‌ماندگی 8 سال پیش را باید جبران کنیم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طی هشت سال اخیر در حوزه ICT نه‌تنها رشد نکرده‌ایم که عقبگرد هم داشته‌ایم، گفت: تا جایی که می‌توانیم مجددا شرایط این بخش را به هشت سال قبل بر می‌گردانیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی که روز پنج شنبه در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد، گفت: ‌هیات دولت در توسعه اقتصاد و توجه ویژه به علم و فناوری تاکید بسیاری دارد؛ به نحوی که باید پژوهش و تولید در این بخش بومی شود.
وی با بیان اینکه یکی از معیارهای جدی برای انتخاب معاونان و مدیران وزارت ارتباطات نگاه آنها به توسعه و حمایت بخش خصوصی بوده است، افزود: تلاش این بوده که دیدگاه‌های معاونان این وزارتخانه با دیدگاه‌های دولت همسو باشد تا بتوانیم در این بخش به خودکفایی و حمایت از بخش خصوصی برسیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از وضعیت توسعه‌ای و زیرساختی این حوزه طی چند سال اخیر، افزود: در این دوران هشت ساله به دلیل برخی تحریم‌ها دچار عقب‌ماندگی‌هایی بودیم که باید بتوانیم این وضعیت موجود را رفع کنیم.
واعظی با تاکید بر اینکه از تحریم‌ها می‌توان برای تحقق اهداف به عنوان فرصت استفاده کرد، افزود: من طرفدار تحریم نیستم، اما به دلایلی از آنجایی که دولت با محدودیت‌های جدی مواجه شده است، باید به دنبال برداشتن تحریم‌ها و نیز استفاده از فرصت‌های موجود برای تحقق اهداف باشیم.