از گوشه و کنار مایکروسافت خبر می‌رسد که مدیر اجرایی فورد یکی از گزینه‌های جدی جانشینی استیو بالمر است و همچنین قرار است در استراتژی جدید، دو فروشگاه ویندوز و «ویندوز فون» در هم ادغام شوند.
منابعی که نخواستند نامشان فاش شود به سایت «آل تینگز دی» گفتند گزینه استفان الوپ مدیر سابق نوکیا به جای استیو بالمر به عنوان مدیر اجرایی مایکروسافت ضعیف شده و در عین حال گزینه جانشینی «آلن مولالی» مدیر اجرایی کمپانی فورد جدی تر شده است. بر این اساس، استفان الوپ باید در ماموریت جدید خود، بخش موبایل مایکروسافت را توسعه دهد و بنابراین به‌رغم تکذیبیه «مولالی» در مورد خبر جایگزینی‌اش، هیات اجرایی اصرار کرده تا وی را به جای استیو بالمر قرار دهند.
به گزارش خبر آنلاین، در نوامبر ۲۰۱۲ از کنار گذاشته شدن مولالی از سمت مدیر اجرایی فورد در پایان سال ۲۰۱۴ سخن به میان آمده و از سوی دیگر استیو بالمر نیز آگوست ۲۰۱۴ پست خود را ترک می‌کند و شاید بهتر باشد که این اتفاق با هم تناسب پیدا کند. به گزارش خبرگزاری رویترز رفتن مولالی از فورد زودتر نیز می‌تواند اتفاق بیفتد.
در مجموع استفان الوپ، تونی بیتس (مدیر اسکایپ که اینک مدیر ارشد در مایکروسافت است) و مولالی از فورد سه گزینه جایگزینی با استیو بالمر محسوب می‌شوند که نامشان روی میز هیات‌مدیره قرار گرفته است.