گیم پد آندرویدی برای علاقه‌مندان بازی‌های کامپیوتری
دنیای‌اقتصاد- شرکت ARCHOS دستگاهی به بازار معرفی کرده است که امکانات جدیدی در اختیار علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری و تبلت‌ها قرار می‌دهد.
این دستگاه که یک گیم پد آندرویدی ۷ اینچی است؛ این برند را وارد عرصه کنسول‌های دستی یا Handheld کرد. گیم پد این خانواده در حقیقت تبلتی آندرویدی است که در کنار صفحه نمایش خود دکمه‌هایی فیزیکی برای بازی دارد.
این گیم پد به فروشگاه گیم پلی گوگل دسترسی کامل دارد و دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده ARM Dual Core Cortex-A۹ CPU ۱.۶GHz، حافظه داخلی هشت گیگابایتی ، صفحه نمایش لمسی از نوع LCD با سایز هفت اینچ و وضوح تصویر ۶۰۰×۱۰۲۴ نقطه در اینچ و... است.
گیم پد آندرویدی ARCHOS همچنین قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای را داشته و ضمن آن قابلیت نصب کارت حافظه، تجهیز به وب کم، تجهیز به حسگر شتاب‌سنج پورت microUSB و HDMI را دارد. تجهیز به شبکه بی‌سیم WIFI، فیش ۵/۳ میلیمتری صدا، باتری لیتیوم پلیمر قابل شارژ و... از دیگر ویژگی‌های این گیم‌پد است. نسخه سیستم‌عامل این گیم‌پد همGoogle Android v۴.۱ JellyBean است. هنوز قیمت دقیق این دستگاه مشخص نشده است، ولی برخی از سایت‌های خبری قیمتی حدود ۱۵۰ یورو را برای آن اعلام کرده‌اند.