دنیای‌اقتصاد- قبوض دوره سوم سال جاری مشترکان دائمی همراه اول همانند دوره‌های گذشته بدون هیچ‌گونه تغییری در تعرفه‌های اعمالی صادر و به تدریج تا پایان هفته جاری در سراسر کشور توزیع می‌شود.
صدور صورتحساب دوره سوم سال ۹۲ مشترکان دائمی همراه اول (از اول مرداد تا اول مهر ۹۲) که به دلیل نامشخص بودن نحوه محاسبه به‌صورت «فلت» یا «شهری، بین شهری و جابه جایی» تاکنون با تاخیر مواجه شده بود؛ با تعرفه‌های قدیمی (سال ۸۲) صادر شده که به تدریج تا پایان هفته جاری در سراسر کشور توزیع می‌شود.
براساس این گزارش، از فروردین سال ۹۱ پیشنهاد یکسان سازی تعرفه سیم‌کارت‌های همراه اول به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه شد. این کمیسیون به مدت ۱۳ ماه با کار کارشناسی و بررسی مزایای این طرح، در اردیبهشت سال ۹۲ بر اساس مصوبه ۱۶۰ به شرکت ارتباطات سیار ایران اجازه داد تعرفه سیم کارت دائمی را به صورت فلت (یکسان)، کف ۵۱۵ ریال و سقف حداکثر ۶۱۸ ریال اعمال کند.
از آنجا که شرکت ارتباطات سیار ایران در ابتدای ماه‌های فرد نسبت به صدور صورتحساب اقدام می‌کند، مجبور بود کلیه اقدامات قبلی در زمینه یکسان‌سازی تعرفه‌ها را به حالت قبل برگرداند که این امر علاوه بر تحمیل هزینه بسیار به این شرکت، موجب تاخیر در صدور صورتحساب شد. بنابراین قبوض مشترکان دائمی همراه اول تا پایان هفته بر اساس تعرفه سال ۸۲، یعنی شهری هر دقیقه ۴۴۷ ریال، بین شهری ۷۶۰ریال و دو پالس هزینه جابه‌جایی، توسط پست و پیمانکاران توزیع می‌شود.

تعرفه همراه اول گران نشد