ساعت هوشمند Toq با قابلیت ارتباط با موبایل‌های آندرویدی
دنیای‌اقتصاد- شرکت Qualcomm اخیرا ساعت هوشمند خود را با نام Toq معرفی کرده بود. در حالی که شایعاتی درباره عرضه این ساعت هوشمند در اوایل ماه سپتامبر گذشته منتشر شده بود، اما این شرکت تاریخ جدیدی را برای معرفی ساعت خودش اعلام کرده است.
Qualcomm اعلام کرده است که در روز دهم ماه اکتبر آینده به بازار عرضه خواهد کرد. Toq امکان برقراری ارتباط با موبایل‌های هوشمند آندرویدی را داشته و از تکنولوژی صفحه نمایش Mirasol استفاده می‌کند که برای مصرف بهینه انرژی در این ساعت می‌تواند باتری تعبیه شده در آن را برای دو تا سه روز حفظ کند. صفحه نمایش این ساعت هوشمند همیشه روشن بوده و کلیدی برای روشن یا خاموش کردن آن قرار داده نشده است. نکته جالب این است که شرکت Qualcomm قابلیت شارژ از طریق امواج را در این ساعت تعبیه کرده تا ساعت هوشمند خود را از شارژر سیمی بی‌ نیاز کند. همچنین این ساعت از بلند‌گوهای بلوتوث هم پشتیبانی کرده و امکان سازگاری با آنها را دارد.
Toq بصورت پیش‌ فرض به‌ همراه برخی اپلیکیشن‌های کاربردی عرضه خواهد شد که از آن جمله می‌توان به AccuWeather و E-Trade اشاره کرد. همچنین Qualcomm وعده داده است که قابلیت‌های بیشتری را هم به این محصول اضافه می‌کند که در به روزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده قابل استفاده خواهد بود. ساعت هوشمند Toq قابلیت کار با موبایل‌های هوشمند آندرویدی مبتنی بر نسخه ۴.۰.۳ و بالاتر که این سیستم‌عامل را داشته باشند؛ دارد. به این ترتیب با برقراری ارتباط میان این ساعت و موبایل‌های آندرویدی می‌توان از امکاناتی مانند قابلیت دریافت یا رد تماس‌ها، مشاهده پیام‌های متنی، مشاهده اعلانیه‌های تقویم و دریافت اعلانیه‌های موبایل هوشمند از طریق بی‌سیم بهره برد.
شرکت Qualcomm اعلام کرده است که ساعت هوشمند Toq را به زودی و با قیمتی برابر ۳۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.