دنیای‌اقتصاد- دوربین‌های فیلمبرداری طی سال‌های اخیر اگر چه با بازاری پرمخاطب مواجه نبوده است. اما برندهای عرضه‌کننده این کالا همچنان در تلاش برای افزایش تنوع مدل ها بوده تا به این ترتیب بیشترین سهم تقاضا را در بازار از آن خود کنند.
برندهایی نظیر سونی، سامسونگ، کانن و... که اگر چه با عرضه گسترده دوربین‌های کامپکت با قابلیت فیلمبرداری مطلوب و همچنین رشد عرضه موبایل‌های دوربین دار بازاری کمرنگ‌تر از قبل دارند، اما مشتریان خاص خود را داشته و هر از چندگاهی در بازار این کالا با محصولی جدیدتر مواجه می‌شویم. محصولات جدیدی در رده‌های گوناگون حرفه‌ای و خانگی و... که در این بخش ما به معرفی بهترین و گران‌قیمت‌ترین نمونه‌های موجود در بازار می‌پردازیم:
Sony
سونی یکی از برندهای مطرح در بازار دوربین‌های فلیمبرداری است. این برند دوربین فیلمبرداری خانگی را که لقب گران‌قیمت‌ بازار را نیز به خود اختصاص داده است، به بازار عرضه کرده است.
دوربین مذکور که HDR-PJ790V نام دارد دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به سنسور CMOS با دقت 1/24 مگاپیکسل و قابلیت ذخیره تصاویر و ویدئو روی حافظه داخلی است.
دوربین سونی که به لنز CARL ZEISS ZOOM LENS با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر و بزرگنمایی دیجیتال 120 برابر مجهز است قابلیت فوکوس خودکار را نیز دارد. این دوربین همچنین به صفحه نمایش 3 اینچی برای نمایش تصاویر گرفته شده مجهز است. دوربین 575 گرمی سونی با قیمتی در حدود 5 میلیون و تومان به بازار عرضه شده است. همچنین مدل HDR-P760-2 یکی دیگر از دوربین‌های حرفه‌ای فیلمبرداری خانگی از خانواده سونی است. این دوربین فیلمبرداری قابلیت ذخیره‌سازی فیلم و تصاویر روی حافظه داخلی را داشته و به حسگر Exmor R CMOS با دقت 1/24 مگاپیکسل مجهز است.
تجهیز به لنز سونی با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر و بزرگنمایی دیجیتال 120 برابر از دیگر ویژگی‌های این دوربین است. دوربین حرفه ای سونی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD با فرمت MPEG4-AVC/H.264 را دارد. قیمت در نظر گرفته شده برای دوربین 580 گرمی سونی در حدود چهار میلیون تا چهار میلیون و 300 هزار تومان است.
Canon
مدل HFM۴۰۶ از دوربین‌های فیلمبرداری حرفه‌ای کانن در بازار داخلی است. این دوربین قابلیت ذخیره‌سازی فایل‌های تصویری را روی حافظه داخلی دارد و به حسگر CMOS با دقت ۳۷/۲ مگاپیکسل مجهز است.
این دوربین فیلمبرداری، از رویدادهای مورد نظر کاربر با کیفیت FULL HD فیلمبرداری کرده و قابلیت بزرگنمایی ۱۰ برابر اپتیکال و بزرگنمایی ۱۰۰ برابر دیجیتال را دارد. دوربین فیلمبرداری کانن به صفحه نمایش ۳ اینچی برای نمایش فیلم و تصاویر گرفته شده مجهز است. قابلیت پشتیبانی از کارت‌های حافظه SD/SDHC/SDXC و... از دیگر ویژگی‌های این دوربین است.این دروبین ۳۵۰ گرمی با قیمت یک میلیون و ۶۸۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.
مدل HFM-۳۶ هم از دیگر دوربین‌های فیلمبرداری حرفه‌ای کانن در بازار داخلی است.
دوربین مذکور به حسگر CMOS با دقت ۳۱/۳ مگاپیکسل مجهز است. این دوربین همچنین تصاویر را روی حافظه داخلی هشت گیگابایتی و کارت SDHC ذخیره می‌کند. این دوربین که قابلیت فیلمبرداری با کیفیت FULL HD را دارد قابلیت بزرگنمایی اپتیکال ۱۵ برابر و بزرگنمایی دیجیتال ۳۰۰ برابر دارد. تجهیز به صفحه نمایش ۷/۲ اینچی برای نمایش آنچه از آن فیلم گرفته‌اید و همچنین قابلیت پشتیبانی از کارت‌های حافظه SD/SDHC/SDXC از دیگر ویژگی‌های این دوربین فیلمبرداری است. دوربین فیلمبرداری ۳۵۰ گرمی کانن با قیمتی در حدود یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
Panasonic
پاناسونیک هم از عرضه‌کنندگان مطرح دوربین‌های فیلمبرداری یک دوربین هم با عرضه دوربین فیلمبرداری HDC-HS80-7 در ردیف عرضه‌کنندگان دوربین‌های خانگی این دوربین قابلیت ذخیره سازی روی هارد دیسک 120 گیگاباتی (HDD (120GB و کارت‌های حافظه
SD, SDHC, SDXC Memory Card را داشته و به حسگر MOS با دقت 5/1 مگاپیکسل مجهز است.
کیفیت فیلمبرداری این دوربین هم کیفیت Full HD است. تجهیز به لنز پاناسونیک با بزرگنمایی اپتیکال 35 برابر و لرزشگیر تصویر لرزشگیر هیبرید اپتیکال (HYBIRD O.I.S. (Optical Image Stabilizer، تجهیز به صفحه نمایش 7/2 اینچ 230,400 پیکسل، تجهیز به خروجی HDMI، خروجی USB، خروجی تلویزیون و... از دیگر ویژگی‌های این دوربین فیلمبرداری است. قابلیت فیلمبرداری در شب در حالت صحنه کم نور 7 لوکس و در حالت دید در شب رنگی 1 لوکس، پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه، میکروفون داخلی، بلندگوی داخلی از دیگر ویژگی‌های این دوربین فیلمبرداری است. قیمت در نظر گرفته شده برای این دوربین در حدود یک میلیون و 350 تا یک میلیون و 450 هزار تومان است.