بدافزارها فقط آندروید را می‌شناسند
خبرگزاری فارس- به تازگی نایب‌رئیس ارشد بخش بازاریابی جهانی اپل، فیل شیلر، در توئیتی نشان داد که 99 درصد بدافزارها ابزارهای آندرویدی را هدف قرار داده‌اند. یکی از آخرین نمونه‌های این بدافزارها توسط کمپانی Symantec کشف و شناسایی شده است.
وقتی دستگاه آندرویدی خود را در حالت USB Debugging به یک کامپیوتر ویندوزی متصل می‌کنید تا همگام‌سازی‌های لازم صورت گیرد، این بدافزار به نام Trojan Droidpak یک نسخه متفاوت از فروشگاه گوگل را در تلفن شما قرار می‌دهد. حالت USB Debugging اغلب توسط توسعه‌دهندگان و هنگامی که می‌خواهید دستگاه‌تان را روت کنید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سیمانتک یک کشف جالب داشته است. این بدافزار وقتی روی دستگاه آندرویدی شما نصب می‌شود، به‌دنبال اپلیکیشن‌های موبایل‌بانک روی گوشی‌تان می‌گردد. سپس این اپلیکیشن‌ها را حذف کرده و یک نسخه آلوده را به جای آنها نصب می‌کند.
البته راه‌هایی برای پیشگیری از آلوده شدن دستگاه به این بدافزار وجود دارد. سیمانتک به کاربران آندروید پیشنهاد می‌کند در مواقعی که ضروری نیست، ویژگی USB Debugging را خاموش کنند. همچنین پیشنهاد می‌کند، هنگامی که گوشی خود را به یک کامپیوتر ناشناخته متصل می‌کنند بسیار مراقب باشند و از نرم‌افزارهای امنیتی استفاده کنند.