مسواک هوشمند برای بهداشت بیشتر
دنیای‌اقتصاد- درحالی‌که ابزارهای شخصی هوشمند به سرعت در میان مردم سرتاسر دنیا رواج پیدا کرده و محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند، شرکت‌های تولیدکننده به فکر طراحی و تولید محصولاتی جدید، متنوع و متفاوت هستند که توجه خریداران را جلب کرده و سهم بیشتری از این بازار داغ و پررونق را نصیب آنها بکند. در همین راستا شرکت Oral-B که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مسواک و تجهیزات بهداشت دهان و دندان است، به‌تازگی از یک مسواک هوشمند رونمایی کرده است.
این مسواک که قرار است اولین بار در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی و رونمایی شود، مبتنی بر تکنولوژی ارتباطی بلوتوث چهار بوده و از طریق آن می‌تواند با موبایل هوشمند کاربرانش مرتبط شود تا در نهایت به آنها برای داشتن دهان و دندان‌هایی تمیزتر کمک کند.
این مسواک هوشمند همراه با یک اپلیکیشن ویژه معرفی و روانه بازار خواهد شد که امکانات مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. به این ترتیب این اپلیکیشن می‌تواند توسط دندانپزشک کاربران تنظیم شود تا به این ترتیب او را از توجه بیشتر کاربران به بهداشت دهان و دندان‌هایشان مطمئن کند. این اپلیکیشن امکان نمایش روال مسواک زدن کاربران را در لحظه دارد و به این ترتیب کاربران را به سمت نقاطی از دهان و دندان‌ها که کمتر مسواک می‌خورند، هدایت می‌کند.
شرکت Oral-B اعلام کرده است که این مسواک هوشمند را همراه با اپلیکیشن ویژه آن قرار است با قیمت ۳۳۰ دلار روانه بازار کند. با این حال اما این شرکت اطلاعاتی درباره زمان عرضه رسمی این محصول جالبش را اعلام و منتشر نکرده است.