خبرگزاری مهر: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آخرین تغییرات تعرفه‌ای تلفن همراه اپراتورهای فعال کشور را اعلام کرد. تغییر نرخ مکالمات موبایل از سوی اپراتورهای اول، دوم و سوم پس از اجرای مصوبه ۱۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و اجرای رومینگ ملی میان اپراتور رایتل با دو اپراتور ایرانسل و همراه اول انجام شده است.

براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعرفه قبلی سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول در بخش شهری ۴۴۷ ریال، در بین شهری ۷۶۰ ریال و در جابه‌جایی تماس‌های شهری ۵۳۶ ریال و بین شهری ۸۴۹ ریال بود که پس از اجرای مصوبه ۱۸۴ و یکنواخت شدن شبکه، ۵۷۰ ریال تعیین شده است. همچنین در سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور نیز همین نرخ‌ها تا سقف ۵۰ درصد بالاتر اعمال می‌شد که هم‌اکنون به‌صورت یکنواخت ۶۷۰ ریال تعیین شده است.

تعرفه سیم‌کارت‌های دائمی از مبدا ایرانسل برای مکالمات سیار به سیار برون‌شبکه‌ای و سیار به تلفن ثابت از دقیقه‌ای ۶۲۵ ریال به دقیقه‌ای ۴۹۹ ریال کاهش یافته است.

همچنین نرخ‌های درون‌شبکه سیم‌کارت‌های دائمی از مبدا رایتل از ۵۵۵ ریال به ۴۹۹ ریال و نرخ مکالمات درون‌شبکه سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل از ۶۹۵ ریال به ۶۲۰ ریال کاهش یافته است.

حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در این باره گفت: ممکن است اپراتورها در شرایط رقابتی، این نرخ‌ها را دوباره کاهش دهند.

*شهری: ۴۴۷، بین‌شهری: ۷۶۰، جابه‌جایی برای تماس‌های شهری: ۴۴۷ + ۲ پالس: ۵۳۶ ریال، جابه‌جایی برای تماس‌های بین‌شهری ۷۶۰ + ۲ پالس: ۸۴۹ ریال.

** شهری ۶۷۰، بین‌شهری ۱۱۴۰، جابه‌جایی برای تماس‌های شهری ۶۷۰ + ۲ پالس: ۷۵۹ ریال، جابه‌جایی برای تماس‌های بین‌شهری ۱۱۴۰ + ۲ پالس: ۱۲۲۹ ریال.

۱- سیار به سیار درون شبکه‌ای: به مکالماتی گفته می‌شود که مبدا و مقصد درون‌شبکه یک اپراتور باشد (مثلا درون‌شبکه‌ای همراه اول یعنی سیم‌کارت‌های مبدا و مقصد هر دو متعلق به همراه اول باشند).

۲- سیار به سیار برون‌شبکه‌ای: به مکالماتی گفته می‌شود که مبدا و مقصد از دو اپراتور متفاوت باشد (مثلا برون‌شبکه تلفن همراه یعنی با سیم‌کارت همراه اول به اپراتورهای ایرانسل یا رایتل تماس برقرار شود).

۳- سیار به تلفن ثابت: به مکالماتی گفته می‌شود که مبدا تلفن سیار و مقصد تلفن ثابت باشد.

آخرین تغییرات نرخ مکالمات موبایل