علت نسل سومی نشدن همراه اول چیست؟

خبرگزاری تسنیم: ارائه مجوز اولیه ارائه خدمات نسل‏های سوم و بالاتر ارتباطی به شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ظاهرا توام با عدم تمایل همراه اول برای دریافت چنین مجوزی و شروع زودهنگام خدمات در این مسیر بوده است. وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول درباره این موضوع گفت: با توجه به ارائه پروانه باند پهن به اپراتورها، برخی مفاد و بندهای پروانه قبلی تغییر یافته یا به عبارتی اصلاح می‏شود که این بحث بین ما و رگولاتوری در حال انجام است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با رگولاتوری، درباره تاخیر همراه اول در بررسی الحاقیه مربوط به خدمات نسل‏های جدید ارتباطی عنوان کرد: با توجه به اینکه پروانه مخابرات ایران شامل ارتباطات ثابت و سیار است و تغییرات اشاره شده در این الحاقیه هر دو حوزه را در بر می‏گیرد، کار با کمی کندی پیش رفت.او افزود: حجم کار ما سنگین بود؛ زیرا باید بررسی‏های دقیق‏تری روی متن الحاقیه توسط هر دو هیات‌مدیره مخابرات و همراه اول صورت می‏گرفت تا آثار و تبعات بندهای الحاقیه شفاف شود.

صدوقی با اشاره به اینکه فضا و رویکرد تعاملی خوبی بین رگولاتوری و مجموعه مخابرات ایران برقرار است، گفت: جلسات با این نهاد به شکل روزانه ادامه دارد و اکنون بیش از ۹۰ درصد کار پیش رفته است.وی همچنین گفت: امیدواریم الحاقیه پروانه مخابرات به گونه‏ای باشد که هم مشترکان، هم مخابرات و هم رگولاتوری در آن برنده باشند.