محصولات جدید برای طرفداران بازی‌های ویدئویی

دنیای‌اقتصاد: محصولات کامپیوتری ویژه بازی‌های ویدئویی همیشه طرفداران خاص خودشان را داشته‌اند. این دستگاه‌ها معمولا امکانات سخت‌افزاری قدرتمند و خوبی دارند و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. حالا به تازگی شرکت Lenovo جدیدترین محصولات کامپیوتری خود را برای بازی‌های ویدئویی به بازار معرفی کرده است. یکی از این محصولات لپ‌تاپ جدید Y۷۰ Touch است که برخلاف اغلب لپ‌تاپ‌های ویژه گیمینگ طراحی سبک و باریکی دارد. این لپ‌تاپ جدید حدود ۴/۳ کیلوگرم وزن داشته و Lenovo مدعی است که این لپ‌تاپ از دیگر لپ‌تاپ‌های موجود در این کلاس سبک‌تر و نازک‌تر ساخته شده است. لپ‌تاپ گیمینگ جدید Lenovo با وجود طراحی باریک و سبکش دارای نمایشگر بزرگ ۱۷ اینچی است. این صفحه نمایش تمام لمسی است.

شرکت Lenovo هنوز مشخصات فنی اصلی این لپ‌تاپ را منتشر نکرده است، اما فعالان بازار انتظار دارند که این محصول از پردازنده ۴ هسته‌ای هاسول Core i۷ اینتل، گرافیک Nvidia GTX با واحد پردازش گرافیکی ۸۶۰M با ۴ گیگابایت تا سقف ۱۶ گیگابایت حافظه رم، و انتخاب بین هارد دیسک یک ترابایتی یا دیسک SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت بهره ببرد. اسپیکرهای JBL هم کیفیت صدای خروجی این دستگاه را تضمین می‌کنند.

در این میان اما، متاسفانه صفحه ‌نمایش لمسی مورد استفاده چندان چشمگیر نبوده و از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ برخوردار است در حالی که بسیاری از نمونه‌های کوچک‌تر در حال حاضر گزینه‌های ۱۸۰۰ در ۳۲۰۰ پیکسل یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

عمر باتری این دستگاه در سطح متوسط قرار می‌گیرد و حداکثر ۵ ساعت کاربرانش را همراهی خواهد کرد. این لپ‌تاپ با شباهت زیادی با مدل Y۵۰ این شرکت، از شاسی فلزی طرح‌‌دار بهره می‌برد و نور

پس زمینه قرمز رنگی برای کیبورد آن تعبیه شده است. Y۷۰ Touch قرار است از ماه اکتبر با قیمت پایه‌ ۱۳۰۰ دلار عرضه شود. این لپ‌تاپ جدید در کنار کامپیوترهای شخصی جدید و ویژه گیمینگ شرکت Lenovo در نمایشگاه IFA امسال رونمایی شده است.

ERAZER X۳۱۰ و X۳۱۵ دو نسخه خاص از سیستم PC مخصوص بازی جدید این شرکت هستند. کیس این PC از نظر اندازه برخلاف اغلب محصولات مشابه بازار، متوسط است و امکان ارتقای سخت‌افزاری در حد مناسبی برای این سیستم‌ها در نظر گرفته شده است. هر دو سیستم می‌توانند تا ۳۲ گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی کنند و از واحد پردازش گرافیکی (NVIDIA GTX ۷۶۰ (۲GB یا یک AMD Radeon R۹ بهره ببرند. این سیستم با قیمت پایه‌ ۵۹۹ دلار یک سیستم بازی مقرون به‌صرفه برای طرفداران بازی‌های ویدئویی با کامپیوترهای شخصی است.