گوگل مجبور به پرداخت حداقل ۱۹ میلیون دلار بابت جبران پول‏هایی شده که به ناحق از کاربران خدمات خود دریافت کرده است. به گزارش ان بی سی نیوز، بسیاری از کاربران کم سن و سال بازی‏های ویدیویی همراه گوگل مانند Ice Age Village و Air Penguins در هنگام اجرای این بازی‏ها خریدهایی را نیز انجام داده‌ا‏ند؛ بدون آنکه درک کنند این خریدها رایگان نبوده و مستلزم پرداخت هزینه است.

در برخی موارد خرید اقلام مختلف برای پیشبرد این بازی‏ها توسط کودکان کم سن و سال صدها دلار خرج روی دست پدر و مادران آنها گذاشته و موجب شده هزینه‌های سنگینی به والدین تحمیل شود. گاهی نیز به خاطر تنظیمات کارت‌های اعتباری این مبالغ بلافاصله از حساب والدین برداشت شده است.

به عنوان مثال کاربران بازی Air Penguins می‏توانند برای غذا دادن به پنگوئن‏ها ماهی‏هایی را به قیمت ۵۰ دلار بخرند و طبیعی است که خرید هر یک از این ماهی‏ها هزینه قابل توجهی را به والدین تحمیل کرده است.

گوگل می‏گوید تغییراتی را در این بازی‏ها اعمال کرده تا کاربران دقیقا متوجه احتمال کسر شدن پول از حساب‌های خود بشوند. همچنین کاربران می‏توانند از این به بعد برای کسر پول از حساب‌هایشان کلمه عبور تنظیم کنند.