دنیای‌اقتصاد: مدتی است که شایعات و اخبار مختلفی درباره ورود دوربین فول‌ فریم جدید Nikon منتشر شده است. حالا این شرکت دوربین جدیدش را با مدل D۷۵۰ به بازار معرفی کرده است. مشخصات فنی دوربین DSLR جدید نیکون را که ۲۲۹۹ دلار قیمت گذاری شده است، مرور کنیم.

این دوربین جدید مانند دوربین قبلی Nikon یعنی مدل D۶۱۰ دارای حسگر ۲۴ مگاپیکسلی از نوع FX از خانواده CMOS است و از پردازشگر تصویر Expeed ۴ بهره می‌برد. این پردازشگر تصویر پیش از این در دوربین گران‌قیمت D۸۱۰ این شرکت هم به‌کار برده شده بود.

شرکت Nikon از سیستم پیشرفته فوکوس خودکار ۵۱ نقطه‌ای خودش در این دوربین جدید هم بهره برده است. این سیستم فوکوس معمولا در دوربین‌های رده ‌بالای Nikon مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوربین D۷۵۰ از نظر حساسیت در هنگام عکاسی بین ۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰ متغیر است و این حساسیت می‌تواند تا ۵۱۲۰۰ هم برسد.

دوربین D۷۵۰ اولین دوربین مجهز به سنسور FX است که از صفحه نمایش چرخشی بهره می‌برد. این صفحه نمایش ۲/۳ اینچی در جهات مختلف می‌چرخد تا عکاس بتواند از آن در کاربردهای مختلف عکاسی و فیلمبرداری استفاده کند. این دوربین همچنین از Wi-Fi پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند به‌صورت لحظه‌ای تصاویر گرفته شده را روی کامپیوتر مشاهده کنند و حتی آن را به اشتراک بگذارند. این دوربین از دو اسلات کارت حافظه SD در دوربین D۷۵۰ هم بهره می‌برد.

این دوربین قابلیت عکسبرداری پشت سر با سرعت ۵/۶ فریم در ثانیه را دارد و بدنه آن با فیبر کربن در قسمت جلویی و آلیاژ منیزیم در قسمت پشتی پوشانده شده است. دوربین D۷۵۰ همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰ پیکسلی را با سرعت ۲۴، ۳۰ و ۶۰ فریم در هر ثانیه در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

شرکت Nikon اعلام کرده است که دوربین جدید D۷۵۰ را از ماه جاری میلادی روانه بازار می‌کند. براساس اعلام این شرکت قیمت بدنه این دوربین برابر ۳۳۰۰ دلار تعیین شده و قرار است که برای این دوربین لنز کیت ۲۴-۱۲۰ f/۴ را در ماه اکتبر عرضه کند، اما قیمت آن با لنز کیت اعلام نشده است.