وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حمایت مادی و معنوی برای تولید اپلیکیشن‌های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی بومی در کشور خبر داد و گفت: ایران ظرفیت تبدیل شدن به قطب نرم افزاری منطقه را داراست. به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی بر برنامه‌های دولت تدبیر و امید و وزارت ارتباطات برای شکل‌گیری نهضت محتوایی تاکید کرد. وی گفت: وزارت ارتباطات از ابتدای دولت تدبیر و امید موضوع مهم نهضت محتوایی را با هدف بلندمدت صادرات در حوزه ICT مطرح کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این نهضت ما به تمامی پژوهشگران، دانشگاهیان، متخصصان و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کردیم که از نوآوری‌ها و دستاوردهای شما در تولید انواع نرم‌افزارها، شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها و حتی سخت‌افزار این حوزه حمایت کامل مادی و غیر مادی را به عمل خواهیم آورد تا ضمن بومی کردن این بخش مهم ICT کشور، به فکر صادرات آنها به بسیاری از کشورهای منطقه و جهان از جمله کشورهای فارسی زبان و عرب باشیم.

وی تصریح کرد: با انواع حمایت‌های مادی و غیرمادی، طرح‌های آنها به ایران و جهان معرفی می‌شود و یقین دارم کشور ما پتانسیل تبدیل شدن به قطب نرم‌افزاری و شبکه را در منطقه دارد.

حمایت دولت از تولید اپلیکیشن‌های موبایلی