خبرگزاری فارس:‌ بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۹۴ نمایندگان با افزایش ۱۰ ریالی قیمت هر پیامک موافقت کردند. بر این اساس اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی موظفند، علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ ۱۰ ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۵۴ نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

پیش از این نیز ناصر موسوی‌لارگانی نماینده مبارکه پیشنهاد حذف این بند را ارائه و عنوان کرده بود: این بند باید حذف شود، تا پول از جیب مردم درنیاید. اکنون پیامک‌های تبلیغاتی از مردم پول‌های زیادی می‌‌گیرند. ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی نیز در مخالفت با حذف این بند گفت: فعالیت‌های تبلیغاتی پیامکی قابل تامل است. خوشحال نیستیم که میلیاردها تومان پول به شرکت‌ها داده می شود و برای مردم هزینه دارد، اما از جهتی که این درآمدها قرار است، برای نیازمندان هزینه شود موافقیم.

در ادامه کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در موافقت با حذف بیان کرد:‌ مشکلات دستگاه اجرایی را نباید از جیب مردم تامین کنیم بنابراین باید بودجه جاری حذف شود. با افزایش هزینه پیامک همه به وایبر روی می‌آورند که مشکلات اخلاقی خانمان‌سوز به همراه دارد.

همچنین مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق از بند الحاقی دفاع کرد و گفت: باید ببینیم چقدر کارهای ضروری و غیرضروری از طریق پیامک انجام می‌شود و از طرفی هزینه آن صرف امور بیماران، نیازمندان، بسیجیان و دانشگاه پیام نور می‌شود.

پیامک سال آینده 10 ریال گران می‌شود