افزایش کارآیی باتری گوشی

دنیای اقتصاد: گوشی‏های هوشمند در کنار تمام مزیت‏هایی که برای کاربرانشان به همراه دارند، اما به خاطر یک مشکل یعنی خالی شدن سریع باتری به مرور زمان، باعث آزردگی می‌شوند. فرقی هم نمی‏کند چه گوشی با چه مدلی خریداری کرده‏اید، چرا که باتری گوشی‏های هوشمند به مرور زمان کمتر انرژی خود را حفظ و کاربرانشان را مجبور به استفاده پیاپی از شارژر می‏کنند.

برای کنترل میزان استفاده شارژ باتری راه‏هایی وجود دارد ازجمله تغییراتی در بخش تنظیمات گوشی. اما اگر می‏خواهید این تنظیمات به‌صورت هوشمند صورت بگیرد بهتر است از اپلیکیشن DU Battery Saver استفاده کنید. این اپلیکیشن راه مناسبی برای کنترل و مدیریت میزان شارژ باتری گوشی هوشمند شما است. نمایش زمان دقیق باقی‏مانده از شارژ گوشی، نمایش دمای باتری، میزان زمان باقی‏مانده برای مکالمه و... را این اپ به صورت یک نمودار کامل برای شما مشخص می‌کند.

همچنین برای مدیریت دقیق روی باتری گوشی‏خود باید از گزینه Optimize استفاده کنید. به کمک این بخش می‌توانید به راحتی مشکلات باتری گوشی اندرویدی خود را پیدا و به سرعت آن را حل کنید. تعریف پروفایل‏های مختلف بسته به شرایطی که در آن قرار دارید از دیگر قابلیت‏های این اپلیکیشن است. این قابلیت را بخش Saver این اپلیکیشن در اختیارتان می‌گذارد. با این قابلیت می‌توانید در هر شرایط میزان باتری که باید مصرف شود را کنترل کنید. DU Battery Saver امکان قابلیت شارژ سه مرحله را فراهم می‌کند. قابلیت سه مرحله باعث می‏شود که باتری گوشی شما سالم‏تر و پایدارتر بماند. پیدا کردن اپلیکیشن‌های پرمصرف، تنظیمات نور و روشنایی نیز از دیگر امکانات این اپلیکیشن است.

اما در این زمینه می‏توانید از اپلیکیشن Sentry هم استفاده کنید. این اپ به صورت اختصاصی به کنترل تنظیمات wi-fi گوشی شما می‏پردازد. بخشی که بیشترین انرژی از باتری شما را مصرف می‌کند. این نرم‌افزار به شما کمک می‏کند تا برای کنترل میزان استفاده گوشی از wi-fi قوانین خاصی را تعریف کنید. این مجموعه قوانین در نهایت باعث صرفه‌جویی باتری گوشی شما در مصرف انرژی و افزایش طول عمر آن می‏شود. به عنوان مثال می‌توانید این قانون را تعریف کنید که اگر قسمت Wi-Fi گوشی روشن بود و تا مدت‏زمان خاصی به شبکه‏ای متصل نشدید، به‌صورت خودکار این قسمت خاموش شود. این اپلیکیشن در نسخه پولی و رایگان برای کاربران اندروید از طریق فروشگاه google play‏ قابل دریافت است. اما اگر از کاربران سیستم‏عامل ios هستید و به دنبال راهی برای مدیریت شارژ باتری گوشی هوشمند خود هستید می‏توانید از اپ رایگان Battery Doctor استفاده کنید. همچنین کاربران سیستم عامل ویندوزفون نیز می‏توانند از اپ Battery+ در این زمینه استفاده کنند.