انتقادهای عجیب تیم کوک از سرفیس

آی تی ایران: تیم کوک برای به شهرت رساندن محصول جدید اپل یعنی آی‌پد پرو اخیرا با تعداد زیادی از خبرگزاری‌ها مصاحبه‌های جالبی داشته است.

چند روز پیش هم مدیرعامل اپل در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آی‌پد پرو می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ شود. این سخنان تیم کوک در حالی است که حتی یک فرد عادی هم می‌داند که آی‌پد پرو نمی‌تواند جایگزین یک کامپیوتر باشد. شما حتی نمی‌توانید یک آی‌پد با حافظه بیشتر از ۱۲۸ گیگابایت بخرید؛ درحالی که ساده‌ترین کامپیوترها امروز ۵۰۰ گیگابایت حافظه دارند.صفحه کلید آی‌پد پرو را نیز باید جداگانه خریداری کنید که با وجود آن هم تنها در یک زاویه ثابت آی‌پد را نگه می‌دارد که روی پا کار با آن راحت نیست.

از همه اینها بگذریم تنها صد اپلیکیشن در اپ‌استور هست که آی‌پد جدید را پشتیبانی می‌کند و باز هم تیم کوک باور دارد که این تبلت می‌تواند جایگزین کامپیوتر شما باشد. تیم کوک در انجمن فلسفه دانشگاه ترینیتی لپ‌تاپ جدید مایکروسافت را آبکی معرفی کرد و گفت: این محصول خیلی سعی کرده است که هم لپ‌تاپ باشد و هم تبلت اما هیچ‌کدام نیست و تنها افراد فریب خورده آن را می‌خرند.چند سال پیش تیم کوک گفته بود که ترکیب دو دستگاه در یک دستگاه ایده عاقلانه ای نیست و مثال زده بود که می‌توان یک توستر را با یک یخچال ترکیب کرد اما کاربر هم چنین دستگاهی را نمی‌پذیرد. جالب اینکه الان تیم کوک همان ایده را برای آی‌پد پرو پیاده کرده و می‌گوید با خرید آی‌پد پرو نیازی به کامپیوتر ندارید.