خدمات ویژه اپراتورهای اول و دوم به زائران اربعین

دنیای اقتصاد: اپراتورهای اول و دوم با هدف رفاه حال زائران اربعین تسهیلاتی را برای آنها در نظر گرفته‏اند. بر اساس این گزارش، اپراتور اول امسال علاوه‌بر سرویس رومینگ بین‌الملل در عراق، ۹ محل پرترافیک نجف، کربلا و مسیر بین آنها را تحت پوشش رایگان wi-fi قرار داده است. نقاط تحت پوشش wi-fi همراه اول در کشور عراق، صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم مطهر امیرالمومنین علی (ع)، خباطه در ۵۰۰ متری صحن حضرت فاطمه (س)، ۵ عمود مسیر نجف به کربلا، صحن عقیله مجاور حرم مطهر سیدالشهداء(ع) و بین‌الحرمین عنوان شده است.

زائران همراه اولی در کشور عراق، برای استفاده از شبکه wi-fi رایگان لازم است فقط گوشی حاوی سیم‌کارت همراه اول را روشن کرده سپس wi-fi گوشی خود را فعال کنند. پس از فعال شدن wi-fi، استفاده رایگان از «وب‌سایت همراه اول»، نرم‌افزارهای پیام‌رسان «ساینا»، «بیسفون» و «تلگرام» و شبکه اجتماعی اشتراک عکس و ویدئو «اینستاگرام» امکان‌پذیر است. ایرانسل نیز برای نخستین بار در گردهمایی عظیم اربعین حسینی(ع) درتمامی نقاط تحت پوشش اپراتورهای میزبان در کشور عراق، به‌طور دائم به ارائه خدمات اینترنت پرسرعت همراه، مکالمه و پیام کوتاه می‏پردازد. همچنین زائران ایرانسلی امسال نیز می‏توانند از تخفیف ویژه رومینگ ایرانسل تا پایان آذرماه بهره‏مند شوند.

برای استفاده از خدمات رومینگ، ایرانسل به زائران عتبات عالیات توصیه کرده که ترجیحا پیش از ورود به کشور عراق، کد #۱*۱۱۱* را از سیم‌کارت اعتباری خود شماره‌گیری کنند. روشن کردن گوشی تلفن همراه، فعال‏سازی سیم‌کارت و دریافت پیام کوتاه با استفاده از خدمات رومینگ ایرانسل در تمامی نقاط جهان رایگان بوده و هیچ هزینه‏ای برای مشترکان ایرانسل در برندارد. بر اساس این گزارش، زائران اربعین حسینی می‏توانند با تهیه سیم‌کارت ایرانسل، در هر زمان و مکانی تنها با شماره‏گیری کد #۷* و با در اختیار داشتن شماره کارت و رمز دوم حساب بانکی، سیم‌کارت خود را به مبلغ دلخواه شارژ کنند و در تمام مناطق تحت پوشش اپراتورهای کشور عراق به خدمات تلفن همراه و اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل دسترسی داشته باشند.