افزایش درآمد گوگل از رایانش ابری

همکاران سیستم: تحلیلگران معتقدند گوگل از هنگامی که زیرمجموعه شرکت آلفابت (Alphabet) قرار گرفته است، بیش از پیش این توانایی را یافته که در بخش رایانش ابری نقش آفرینی کرده و خود را به یک شرکت پیشرو و تاثیرگذار در این عرصه تبدیل کند.

به گزارش وال استریت ژورنال، پس از آنکه گوگل اعلام کرد دایان گرین (Diane Greene) مدیر شرکت Vmware را برای مدیریت تجارت رایانش ابری خود استخدام کرده است، ارزش سهام غول جست‌وجو بیش از ۲ درصد ارتقا یافت و به رقم ۷۷۵ دلار و ۷۰ سنت رسید. «دایان گرین» مدیریت بخش‏های ابری گوگل شامل Google for Work، Cloud Platform و Google Apps را به دست می‏گیرد. اورس هولزل (Urs Holzle) معاون ارشد سابق زیرساخت‏های فنی گوگل که قرار است در سمت مدیر بخش Google Cloud Platform باقی بماند، پیش‏بینی کرده که تا سال ۲۰۲۰ درآمد سرویس‏های ابری گوگل، از درآمد تبلیغاتی این شرکت پیشی خواهد گرفت. راب سندرسون (Rob Sanderson) تحلیلگر شرکت MKM Partners، گوگل را یکی از فعالان قدرتمند عرصه رایانش ابری به شمار آورده و بر این باور است که گوگل می‏تواند با شرکت‌های فناوری که در این حوزه حرف‏هایی برای گفتن دارند، به خوبی رقابت و مبارزه کند.

از جمله شرکت‌های مطرح در بخش سرویس‏های رایانش ابری می‏توان به آمازون، اوراکل و مایکروسافت اشاره کرد. البته ناگفته نماند که هر چند برخی سرویس‏های ابری گوگل همانند درایو (Drive) توانسته کاربران زیادی جذب کند ولی گوگل برای به دست آوردن سهم بزرگی از بازار گسترده این نوع خدمات و تبدیل شدن به یک چهره شاخص در حوزه پردازش ابری، با چالش‏های بزرگ و متعددی روبه‌رو است.