به اعتقاد آنها باید برای حمایت از صادرات، بانک‌های اطلاعاتی و آماری شکل بگیرد تا از فرصت‌های پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌رو بیشترین بهره را برد.

در این نشست علاوه‌بر پیدا‌کردن مسیرهایی برای توسعه صادرات، شبکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی با تمامی ذی‌نفعان حوزه صادرات کشور با محوریت تشکل‌های صادراتی عضو اتاق، کمیسیون‌های متناظر صادراتی فعال در اتاق‌های سراسر کشور، اتاق‌های بازرگانی مشترک و کمیسیون‌های دارای ماموریت در حوزه تجارت خارجی، مورد تاکید قرارگرفت.

 به باور اعضای این کمیسیون، ترویج و بازاریابی صادرات با بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری از ابزارهایی چون نمایشگاه‌های تجاری و پلتفرم‌های حوزه تجارت خارجی و از طرفی برقراری ارتباط موثر با مراجع تصمیم‌گیر در حوزه تجارت خارجی از طریق ارائه اظهارنظر به‌‌‌‌‌‌‌‌‌موقع و کارشناسی در مجامع و شوراهای حکومتی، می‌تواند به بهبود وضعیت صادرات کمک کند.

در ادامه بر‌‌گزاری کارگاه‌های آموزشی به‌منظور افزایش رقابت‌پذیری صادرکنندگان در بازارهای جهانی نیز به‌عنوان یکی از اقدامات موثر در دستورکار کمیسیون قرارگرفت.

به اعتقاد اعضای کمیسیون صادرات اتاق ایران، یکی از اقداماتی که می‌تواند بررسی موضوعات مربوط به حوزه صادرات را نظام‌‌‌‌‌‌‌‌‌مند پیش‌ببرد، تشکیل کمیته‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تخصصی در چارچوب کمیسیون است.

 بدین‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترتیب کمیته نمایشگاهی، بسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی، برندینگ و بازاریابی، کمیته مقررات و رفع تعهدات ارزی، کمیته رفع موانع استان‌های مرزی، کمیته تسهیل صادرات و زیرساخت‌های صادراتی و کمیته بازرگانی تشکیل شدند.