رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج، گفت: سال‌جاری از سوی مقام‌معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده‌است تا در سایه این تعامل، فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در مسیر افزایش تولید و رشد اقتصادی در کشور بهینه‌سازی شود.

پرهام رضایی در مراسم ضیافت افطار و دیدار نوروزی فعالان بخش‌خصوصی استان البرز با مدیران و مسوولان ملی و استانی، افزود: به‌منظور تحقق شعار سال، دولت نقش مهمی در تنظیم شرایط اقتصادی و تسهیل امور مرتبط به تولید و مراودات تجاری به‌ویژه صادرات عهده‌‌‌‌‌دار است، فعالان بخش‌خصوصی نیز به‌عنوان سربازان جبهه اقتصادی، نقش و رسالت اصلی را در انجام فعالیت‌های تولیدی و صنعتی و جهش در این عرصه ایفا می‌کنند.

 وی تاکید کرد: با توجه به بیانات و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب بر ضرورت تلاش و همت تمامی مسوولان ملی و استانی و فعالان اقتصادی در مسیر تحقق شعار سال‌مبنی‌بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، بخش‌خصوصی با امکانات و منابع بیشتری برای توسعه و بهبود فناوری در تولید و بازاریابی و عرضه محصولات در عرصه بین‌المللی حرکت خواهد کرد.

تلاش برای تحقق صادرات ۲‌میلیارد دلاری در پایان سال‌جاری

رئیس اتاق کرج در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تحقق صادرات یک‌میلیارد دلاری این استان در سال‌۱۴۰۲ با پیگیری و ممارست استاندار و همکاری مدیران اقتصادی دولت و فعالان بخش خصوصی، گفت: در سال‌جاری نیز با توجه به تاکیدات استاندار البرز و از طرفی رسالت اتاق کرج در ارتباط با توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی بخش خصوصی، بر افزایش رقم صادرات سالانه استان از عدد یک به ۲‌میلیارد دلار متمرکز شده‌‌‌‌‌ایم.

وی تاکید کرد: در سال‌جاری همچنین به‌منظور بهبود مراودات بین‌المللی بخش‌های تولیدی و صنعتی البرز مطابق با ظرفیت‌های اقتصادی استان، ترویج کارآفرینی و اشتغال‌زایی، ارتقای آموزش‌های اثربخش با هدف توانمندسازی واحدهای تولیدی و صنعتی و در کنار آن ارائه خدمات مشاوره‌‌‌‌‌ای مختلف در مسیر رفع چالش‌های بخش‌خصوصی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه و نوآور در این حوزه، فعالیت‌ها و اقدامات موثر و سازنده‌‌‌‌‌ای را برنامه‌‌‌‌‌ریزی و اجرایی خواهیم کرد.

رضایی در بخش دیگری با توجه به جهش صعودی نرخ ارز در آغاز سال‌جاری گفت: این تغییرات می‌تواند بر افزایش شیب تورم تولید کشور نیز اثرگذار باشد؛ چراکه تحت‌تاثیر نوسانات ارزی با افزایش قیمت مواد اولیه و ماشین‌آلات وارداتی و درنتیجه بالا رفتن هزینه‌های تولید و درنهایت افزایش قیمت محصول نهایی یا به‌عبارتی افزایش تورم مصرفی مواجه می‌شویم.

 وی بیان کرد: در چنین شرایطی از دولت انتظار می‌رود که تمهیدات لازم برای کنترل نرخ ارز به‌منظور جلوگیری از ضربه به تولید و حمایت از آن اعمال شود، اقداماتی که لازمه آن هماهنگی تمامی بخش‌های اقتصادی کشور در کنترل بازار ارز برای بهبود وضعیت تولید داخل است.

رئیس اتاق کرج تاکید کرد: امید است در یک سال‌پیش‌رو با همکاری و هماهنگی دولت و مردم به‌ویژه فعالان بخش خصوصی، نتایج و دستاوردهای مهمی در مسیر بهبود شرایط اقتصادی و به‌‌‌‌‌تبع آن اوضاع اجتماعی جامعه حاصل شود.