گروه بازرگانی - مارکلوف آلکسئویچ، نخست‌وزیر آستاراخان در دیدار با رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران آمادگی این استان را برای ورود محصولات ایرانی همچون کاشی، سرویس بهداشتی و سرامیک و ... اعلام کرد. در این دیدار که در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، مهدی غضنفری گفت: امیدواریم ملاقات‌های مقامات بلندپایه دو کشور درآینده نزدیک به گسترش مناسبات تجاری بیشتری مبدل شود.

وی همچنین قول داد که برای دستیابی به این هدف زمینه ملاقات رودررو بخش خصوصی ایران را با طرف‌های آستاراخان فراهم کنند.

غضنفری افزود: راه‌اندازی خطوط حمل و نقل هوایی آستاراخان- باکو- تهران و همچنین خطوط حمل و نقل دریایی در دریای خزر بستر لازم را برای مبادلات کالا و توسعه صنعت توریسم فراهم می‌کند.

معاون وزیر بازرگانی خاطر نشان کرد: گسترش همکاری‌های دوجانبه می‌تواند زمینه همکاری چندجانبه کشورهای همجوار دریای خزر و فعال شدن سازمان همکاری‌های اقتصادی دریای خزر را در آینده نزدیک فراهم کند.

همچنین مارکلوف آلکسئویچ، نخست وزیر آستاراخان با اشاره به اینکه دولت فدراسیون روسیه تسهیلاتی را برای توسعه همکاری‌های تجاری استان‌های جنوبی این کشور فراهم کرده است، افزود: تسهیلات جدید در زمینه حمل‌و‌نقل دریایی و هوایی که به زودی فراهم می‌شود، در این راستا قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایران یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری آستاراخان است، تصریح کرد: این استان از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در زمینه راه‌اندازی خط تولید خودرو استقبال می‌کند.