در بهار امسال ۱۱‌میلیون دلار کالا از استان مازندران صادر شده که نسبت به دوره مشابه سال ۸۵ حدود ۸۵/۶‌درصد کاهش داشته است.

رییس سازمان بازرگانی مازندران با بیان این مطلب گفت: برای افزایش صادرات در استان از مزیت‌های زیادی برخوردار هستیم که با تقویت و استفاده درست از آنها می‌توانیم موفقیت چشمگیری داشته باشیم به طور مثال در پخش گل و گیاه باید پایانه گل و گیاه را در شرق و غرب استان دایر کنیم احداث این پایانه در غرب استان ۲۵‌‌درصد پیشرفت داشته اما در شرق استان کاری انجام نشده است. رهی با توضیح اینکه باید بعضی از قوانین گمرکی و استانداردها را در جهت بستر سازی بهتر برای صادرات تغییر دهیم، افزود: مسوولان کشوری به صادرات اهمیت ویژه‌ای می‌دهند به طوری که وزیر بازرگانی اعلام کرد که هر کسی در حمل و نقل گل و گیاه به صورت صادراتی فعالیت کند دولت نصف هزینه حمل و نقل آنها را به عنوان یارانه در طول سال پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت در زمینه تشویق صادرات افزود: برای اولین بار در سال ۸۵، سه‌میلیارد و ۹۵۰‌میلیون تومان تسهیلات به تجار، دو‌میلیارد و ۷۱۲‌میلیون تومان به تجار بخش فرش و چهار‌میلیارد و ۷۵۴‌میلیون تومان تسهیلات به اصناف پرداخت شده است.

او در ادامه با اشاره به فرارسیدن فصل برداشت برنج افزود: در بخش کشاورزی و برنج باید به نحوی عمل کنیم که منافع کشاورز و مصرف‌کننده تامین شود.

وی افزود: متاسفانه شاهد تبدیل زمین‌های کشاورزی به باغ هستیم که بسیار نگران‌کننده است.

رهی در مورد بازارچه‌های مرزی گفت: ما به شدت از فعال کردن بازارچه مرزی حمایت می‌کنیم، با توجه به نداشتن مرز زمینی داد و ستد بسیار مشکل است امیدواریم با رونق حمل و نقل دریایی و ساماندهی آن بتوانیم گامی‌برداریم.